Siirry suoraan sisältöön

Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation (2 op)

Toteutuksen tunnus: 100115-3187

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 19.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.01.2022 - 04.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
ruotsi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Konetekniikan koulutus
Opettajat
Anniina Teittinen
Vastuuopettaja
Anniina Teittinen
Opintojakso
100115
Toteutukselle 100115-3187 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Ruotsin kielen opintojakso jakautuu seuraavasti:
Kirjallinen osio: 2 op
Suullinen osio: 1 op

Ruotsin kielen kirjallisen ja suullisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla työelämälähtöisesti. Tekstien kirjoittaminen, keskusteleminen, suulliset tehtävät, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.

Ajoitus keväällä 2022, neljä tapaamiskertaa kampuksella:
12.1.
28.1.
11.2.
4.3.

Näiden lisäksi verkkotapaamisia pienryhmissä, näistä kerrotaan lisää opintojakson alkaessa.

Tavoitteet

Opiskelija osaa kommunikoida kirjallisesti tavallisissa työelämän viestintätilanteissa.

Sisältö

Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa

Oppimateriaalit

Opintojaksoon liittyvä materiaali itslearningissä.

Opetusmenetelmät

Opetus oppitunneilla, pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetus oppitunneilla, pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja kotitehtävistä. Tarkemmat ohjeet itslearningissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tehtäväkohtaiset ohjeet itslearningissä.
Läsnäolo on pakollista jokaisella neljällä tapaamiskerralla.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu opintojaksolla vaadittavista oppimistehtävistä. Tuotos on niukkaa sekä kirjallisen materiaalin ymmärtäminen on vaikeaa. Poissaoloja kertyy yli sallitun, opiskelija keskeyttää opintojakson.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija selviytyy tyydyttävästi opintojakson kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy välittämään viestin, vaikka viestintä on katkonaista ja osin epätarkkaa. Opiskelija osallistuu vuorovaikutukseen tutuissa tilanteissa ja on osin aloitteellinen. Sanavaraston niukkuus ja virheellisyys rajoittavat viestintää.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttätilanteissa. Opiskelija hallitsee laajahkon sanaston sekä käyttää sitä monipuolisesti. Sanavalinnoissa ja voi esiintyä satunnaista epätarkkuutta. Opiskelija käyttää rakenteita melko monipuolisesti; satunnaisia virheitä esiintyy vaativissa rakenteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy viestimään tilanteeseen sopivalla tavalla. Opiskelija hallitsee laajan oman alan ja yleiskielen sanaston. Opiskelija käyttää rakenteita monipuolisesti ja hallitsee ne lähes virheettömästi. Opiskelija osaa tarvittaessa käyttää kiertoilmaisuja.

Siirry alkuun