Siirry suoraan sisältöön

Art direction ja copywriting (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081324-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 10.06.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 10.06.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Antti Alanko
  • Johanna Vaaherkumpu

Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät

  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa työssään graafisen suunnittelun perusperiaatteita
- ideoida ja toteuttaa tietotekniikkaa hyväksikäyttäen harjoitustöitä
- löytää uusia kommunikaatioratkaisuja kuvaa ja tekstiä luovasti yhdistelemällä
- tunnistaa erilaisia kirjallisia keinoja ilmaista luovuuttaan
- valita itsenäisesti keinoja laajentaa osaamistaan eri lähteiden avulla

Sisältö

Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan ohjelmistot. Osaamisportfolioon mukaan otettaviksi voidaan myös lukea dramaturgian ja retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.

Oppimateriaalit

Opettajien ohjeistama

Opetusmenetelmät

Yksilö-ja ryhmätyöt
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset
Visuaaliset ja retoriset harjoitukset

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiset toimintatavat
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Erilaiset visuaaliset, kirjalliset ja suulliset tehtävät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Luovan ideoinnin tehtävät
Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus tiimissä
5 op

Sisällön jaksotus

Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan tietotekniset laitteet ja -ohjelmat.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Opettajat
Antti Alanko / Art direction
Johanna Vaaherkumpu / Copywriting

Arviointiasteikko

H-5