Art direction ja copywriting (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081324-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 10.06.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 10.06.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Antti Alanko
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa työssään graafisen suunnittelun perusperiaatteita
- ideoida ja toteuttaa tietotekniikkaa hyväksikäyttäen harjoitustöitä
- löytää uusia kommunikaatioratkaisuja kuvaa ja tekstiä luovasti yhdistelemällä
- tunnistaa erilaisia kirjallisia keinoja ilmaista luovuuttaan
- valita itsenäisesti keinoja laajentaa osaamistaan eri lähteiden avulla
Sisältö
Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan ohjelmistot. Osaamisportfolioon mukaan otettaviksi voidaan myös lukea dramaturgian ja retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.
Oppimateriaalit
Opettajien ohjeistama
Opetusmenetelmät
Yksilö-ja ryhmätyöt
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset
Visuaaliset ja retoriset harjoitukset
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiset toimintatavat
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Erilaiset visuaaliset, kirjalliset ja suulliset tehtävät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Luovan ideoinnin tehtävät
Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus tiimissä
5 op
Sisällön jaksotus
Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan tietotekniset laitteet ja -ohjelmat.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opettajat
Antti Alanko / Art direction
Johanna Vaaherkumpu / Copywriting
Arviointiasteikko
H-5