Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081322-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2022 - 09.02.2022

Ajoitus

10.02.2022 - 31.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 24

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS21tupr
    PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa

Sisältö

Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tiedonhankintaa ja presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu kolmesta osasta kevään 2022 aikana:
* Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
* Kampanjasuunnittelun perusteet
* Kampanja-analyysi.

Opintojakso ajoittuu välille 10.2.-31.3.2022. Tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehto: Markkinoinnin perusteet

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin
Tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien analyyttinen ja luova ote

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti