Internal Medicine and Surgical Nursing 1 (7 cr)
Code: TH00BV43-3003
General information
- Enrollment
-
02.12.2021 - 07.03.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.03.2022 - 01.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Maija Valta
- Maarit Munkki-Utunen
- Tuuli Paija
- Course
- TH00BV43
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Harjoittelu on ajoitettu viikoille 12-16.
Harjoittelun ohjaus tapahtuu harjoittelusovelluksen kautta.
Sun Harkka -harjoittelunohjaussovellus toimii opiskelijan harjoittelun sähköisenä arviointialustana ja sisältää työajanseurannan työkalun. Opiskelijan osaamisen kehittäminen rakentuu koulutuskohtaisesti ja sisältää erilaisia arviointimenetelmiä. Se sisältää erilaisia arviointikeskusteluja (mm. itsearviointi, osaamistavoitteet, väliarvioinnit ja loppuarviointi) sekä valmiit dokumentit siirtyvät AMK:n sähköiseen arkistoon.
Opiskelija perehtyy harjoitteluyksikkönsä lääkehoitosuunnitelmaan ja arvioi sen toteutumista.
Kliinisen oppimistehtävän ohjeistus löytyy Its Learningistä.
Objective
NURSING OF SURGICAL AND INTERNAL MEDICINE PATIENTS 1 practical training 7 ECTS SIKI 1
Objectives
• Students will know how to determine and document surgical and internal medicine patients’ needs for care, plan and administer care and evaluate the effectiveness of care
• Students will learn to identify the changes that internal medicine or surgically treated illnesses and injuries cause to patients and their family members
• Students will learn to apply the internal medicine and surgical treatment methods appropriate for each individual patient
• Students will gain proficiency in pharmacotherapy related to the care of internal medicine and surgical patients (medication passport)
• Students will know how to support and give advice to patients and their family members about managing health problems and performing lifestyle changes and rehabilitation required for common surgical and internal medicine disorders
• Students will be able to determine the appropriate customer-oriented teaching and counselling methods, such as individual and group counselling in order to support the patient’s self-care and commitment to treatment
• Students will know the roles and responsibilities of different professional groups and understand the significance of cooperation in maintaining and promoting the functional capacity of surgical and internal medicine patients in the context of a multiprofessional team
• Students will know how to perform ethically in different care situations and work communities
• Students will learn to act in a way that promotes occupational and patient safety
Content
Contents
• Treatment paths of surgical and internal medicine patients
• Working in a multiprofessional working group
• Examination and test methods applied in the treatment of surgical and internal medicine patients
• Performing pharmacotherapy
• Determining the patient’s level of nutrition and related care
• Patient counselling and training methods
• Self-care support and commitment to treatment
• Nursing process and structural documentation
• Rehabilitation and follow-up care
• Occupational and patient safety
• Ethical and responsible activities
Materials
Kliiniseen oppimistehtävään osoitettu oppimateriaali.
Teaching methods
Harjoittelun ohjaus tapahtuu harjoittelusovelluksen kautta.
Sun Harkka -harjoittelunohjaussovellus toimii opiskelijan harjoittelun sähköisenä arviointialustana ja sisältää työajanseurannan työkalun. Opiskelijan osaamisen kehittäminen rakentuu koulutuskohtaisesti ja sisältää erilaisia arviointimenetelmiä. Se sisältää erilaisia arviointikeskusteluja (mm. itsearviointi, osaamistavoitteet, väliarvioinnit ja loppuarviointi) sekä valmiit dokumentit siirtyvät AMK:n sähköiseen arkistoon.
Lääkehoitopassin hyödyntäminen lääkehoidon oppimisen, osaamisen ja itsearvioinnin tukena. Opiskelija perehtyy harjoitteluyksikkönsä lääkehoitosuunnitelmaan ja arvioi sen toteutumista.
Kliinisen oppimistehtävän ohjeistus löytyy Itsistä. Lehtori Maija Valta ohjaa ja arvioi jakson kliinisen oppimistehtävän.
Lääkehoidon kliininen oppimistehtävä: Lääkehoitopassin hyödyntäminen lääkehoidon oppimisen, osaamisen ja itsearvioinnin tukena. Opiskelija perehtyy harjoitteluyksikkönsä lääkehoitosuunnitelmaan ja arvioi sen toteutumista.
Opiskelija perehtyy harjoitteluyksikkönsä lääkehoitosuunnitelmaan ja arvioi sen toteutumista.
·
Arviointi: hyväksytty/hylätty
Tehtävä on osa SIKI1 -jakson suoritusta. Tehtävä palautetaan harjoittelujakson lopussa.
Student workload
Kliinisen oppimistehtävän ohjeistus löytyy Itsistä.
Lääkehoidon kliininen oppimistehtävä: Lääkehoitopassin hyödyntäminen lääkehoidon oppimisen, osaamisen ja itsearvioinnin tukena. Opiskelija perehtyy harjoitteluyksikkönsä lääkehoitosuunnitelmaan ja arvioi sen toteutumista.
Tehtävä on osa SIKI1 -jakson suoritusta. Tehtävä tulee palauttaa harjoittelujakson lopussa.
Lehtori Maija Valta ohjaa ja arvioi jakson kliinisen oppimistehtävän.
Arviointi: hyväksytty/hylätty
Perehdy STM:n “Opas lääkehoitosuunnitelman laatimiseen” liitteeseen 6 https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/162847
Evaluation methods and criteria
Harjoittelun ohjaus tapahtuu harjoittelusovelluksen kautta.
Hyväksytyt/vahvistetut arvioinnit. Harjoittelutunnit toteutuvat 203h (197 ja vakiovuorot (6h).
Ohjattu harjoittelu hyväksytty/hylätty
Kliininen oppimistehtävä hyväksytty/hylätty