Basics of Early Childhood Education and Care (5 cr)
Code: TH00BZ35-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 20.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2022 - 03.02.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heli Virjonen
- Janina Luoto
- Course
- TH00BZ35
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus verkossa zoom: https://turkuamk.zoom.us/j/63933982497
to 13.1. klo 9-11.30 Aloitus, ryhmään tutustuminen ja jakson oppimistehtävän tehtäväksianto ja ryhmäjaot (HV & JL)
klo 12.30-15 Alle kouluikäisen lapsen kehitys (JL)
***********************************************************************************************************
Opetus verkossa zoom: https://turkuamk.zoom.us/j/64307290711
to 20.1. klo 9-14 Päivähoidosta varhaiskasvatukseen - varhaiskasvatuksen kehittyminen,
Varhaiskasvatuspalveluiden kokonaisuus, Yksilöllisyys ja yhteisöllisyys ryhmässä (HV);
***********************************************************************************************************
Opetus verkossa zoom
to 27.1. klo 9.00-11.30 Varhaiskasvatussuunnitelmat pedagogisina työvälineinä (JL) zoom: https://turkuamk.zoom.us/j/63933982497
klo 12.30-14.30 Perheet ja varhaiskasvatus, yhteistyö huoltajien kanssa (HV) zoom: https://turkuamk.zoom.us/j/64307290711
***********************************************************************************************************
Tentti ja tehtävän purku verkossa
ti 3.2. klo 8.15-9.15 Tentti (HV,JL) Itslearning
klo 9.30-12 Tehtävän purku ja opintojakson päätös (HV,JL) zoom: https://turkuamk.zoom.us/j/64307290711
Objective
Objectives
Student- knows the legislation governing early education and the service system of early education. - knows the basics of early education and understands its significance in early education. - knows the essential goals, objections as well as basic task of early education
and is familiarized with day care as the child’s growth environment. - knows the child’s learning and development process.
Content
Content
• development of early education and social tasks
• entity of early education services
• basics of an early education plan
• support of the development and learning of pre-school aged children
Materials
Tenttikirja:
Koivula, Merja & Siippainen, Anna ja Eerola-Pennanen, Paula (toim.) 2017. Valloittava varhaiskasvatus. Oppimista, osallisuutta ja hyvinvointia. Tampere:Vastapaino.
Teaching methods
Yksilötyöskentely, parityöskentely
Kirjallisuusperusteinen, luento-opetusperusteinen sekä oppimistehtäväperusteinen työskentely
Exam schedules
Opintojakson tentti verkossa 3.2.2022 klo 8.15-9.15
Uusintakerrat
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkko-oppiminen
Luennot
Pari -ja pienryhmätyöskentely
Completion alternatives
Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson itsenäisten tehtävien avulla, mikäli hänellä on aiempi sosiaali- tai kasvatusalan tutkinto ja työkokemusta varhaiskasvatuksessa vähintään kaksi vuotta. Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.
Student workload
Opetus 1op
Tehtävä 1op (Paritehtävä kirjallisuudesta / Päivä päiväkodissa-tehtävä)
Tentti 3op
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteena opintojakson tentti
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija-
- tuntee varhaiskasvatusta ohjaavaa lainsäädäntöä ja varhaiskasvatuksen palvelujärjestelmää.
- tuntee Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet (Vasu) ja ymmärtää sen merkityksen varhaiskasvatuksessa.
- tietää varhaiskasvatuksen keskeiset päämäärät, tavoitteet sekä perustehtävän ja perehtyy päivähoitoon lapsen kasvuympäristönä.
- tuntee lapsen oppimis- ja kehitysprosessin.
Further information
Jakson verkko- ja lähiopetustunnit ovat pakolliset ja jos niistä on pois (max 50% lähiopetuksesta), niin tulee aina sopia ja tehdä korvaustehtävä, joka palautetaan Itsiin.
Muutokset toteutussuunnitelmaan mahdollisia.