Skip to main content

Information Retrieval Skills (5 cr)

Code: KH00BY62-3003

General information


Enrollment
01.06.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Hannele Mikkola
Course
KH00BY62
No reservations found for realization KH00BY62-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

9.9. klo 13-16 Tiedonhaun tekniikkaa; asiakaslähtöinen näkökulma tiedonhaussa
21.9. klo 9-10 tai 17-18 Asiasanastot; kirjastotietokannat Suomessa
5.10. klo 9-10 tai 17-18 Kaunokirjallisuus ja tiedonhaku
26.10. klo 9-10 tai 17-18 Lähdekritiikki
135 h

Objective

Having completed the course, the student is able to
- make good use of different information retrieval methods
- make good use of different information services
- carry out customer-oriented information retrieval

Content

Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito
Tiedonhaku
Erilaiset tiedonlähteet
Tiedonlähteiden arviointi

Teaching methods

Verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit.
Tiedonhakuharjoituksilla on keskeinen rooli oppimisessa.
Hannele Mikkola

Pedagogic approaches and sustainable development

Yhteistoiminnallinen oppiminen

Student workload

Tiedonhakuharjoituksia kirjastotietokannoissa
Tiedonhaun tekniikkaa
Toimeksianto, raportti
Asiakkaan tiedontarpeeseen ja lähdekriittisyyteen liittyvät tehtävät

Evaluation methods and criteria

Toimeksianto (ryhmätyö) 40 %
Muut harjoitustehtävät ja raportit 60 %
Hyväksytty/hylätty -asteikolla arvioitavan pakollisen tehtävän puuttuminen alentaa kurssin arvosanaa 1 pykälällä.
Tehtävien palautuksen myöhästyminen vaikuttaa kyseisen tehtävän arvosanaan.

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja/tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa työssä on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille hyvin. Epäolennaista ainesta on vain vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ja tuo esille keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta Lähdeaineistoa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Go back to top of page