Skip to main content

Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)

Code: KH00CA05-3003

General information


Enrollment
01.12.2022 - 19.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 19.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Marianne Renvall
Groups
MLIITS22
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Course
KH00CA05
No reservations found for realization KH00CA05-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu

Brandin rakentaminen ja kehittäminen: Kirjareflektio ja brändivideo
Markkinoinnin kilpailukeinot: Suunnitelma kilpailukeinojen kehittämisestä

Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
12.1. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
3.2. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16
2.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
31.3. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16

Objective

Digital Marketing:
- Student is able to utilize digital marketing as an asset in company’s marketing, and knows how to apply theory into practice.
- Student knows the key terminology and metrics.
- S/he knows the role of search engine optimization and campaigns in driving traffic to website.
- Students learn the fundamentals of Google Analytics.

Brand Management:
- Student understands the holistic 360° branding process, its content and meaning
- Student understands and can analyse the three big categories – FMCG (Fast Moving Consumer Goods), service- and b-to-b -categories

Content

- Digital marketing channels: SEO, SEM, display advertising.
- Definitions of Inbound and Outbound marketing, targeting.
- Digital campaigns and buying methods.
- Students get the Google Analytics for Beginners Certificate upon passing the exam.
- Branding process
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Service and b-to-b brands

Materials

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia.

Exam schedules

Ei tenttiä.

International connections

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Completion alternatives

Ei valinnoisia suoritustapoja

Student workload

10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset

Further information

Itslearning

Go back to top of page