Business Development Assignment 2 (5 cr)
Code: 3011644-3008
General information
- Enrollment
- 01.12.2023 - 15.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 23.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 9 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 16.05.2024 time 09:00 - 15:30 (6 h 30 min) |
Palvelu- ja tuotekehitys + Liiketoiminnan kehittämistehtävä 2 |
EDU_3001
Kaarle muunto byod
|
Thu 16.05.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Palvelu- ja tuotekehitys + Liiketoiminnan kehittämistehtävä 2 |
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Liiketoiminnan kehittämistehtävä 2 integroituu samaan aikaan toteutuvaan opintojaksoon Palvelu- ja tuotekehitykseen. Haltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävä 2 on jatkoa Kehittämistetävä 1:n alustavalle konseptisuunnitelmalle. Alustavaa suunnitelmaa rajataan tarkoituksenmukaisesti, mm. rajaus kehittämiskohteeseen, tarkoituksenmukainen käyttäjäryhmä, jolla kehitettävää asiaa testataan. Kehittämistehtävässä sovelletaan erilaisia menetelmiä mm. palvelumuotoilun menetelmiä sekä kokeilemalla kehittämistä..
Objective
In this course, a service, product or process is developed with the help of agile development methods.
Having completed the course the student is able to
- apply the methods and knowledge related to business development to a real-life case
- plan and execute a development project with agile methods
- make a project plan for product or process development with goals, steps and timetables
- use active learning methods and various development tools and procedures.
Content
- Miten soveltaa teoriaa käytännön tekemiseen
- Miten hyödyntää ketteriä menetelmiä kehittämistyössä
- Miten asettaa realistisia tavoitteita
- Minkälaista viestintää kehittämistehtävä edellyttää
- Miten hyödyntää tai osallistaa asiakkaita, työyhteisöä tai muita sidosryhmiä kehittämistyössä
Materials
Aiheeseen liittyvä valinnainen materiaali.
Teaching methods
- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen
- Kokeilemalla kehittäminen
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat kehittämistehtävälle.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Its:iä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Completion alternatives
Osaamisen näyttömahdollisuudesta sovitaan ohjauskeskustelussa tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa.
Student workload
Raportti, jossa perustellaan ja kuvataan kehittämisprosessi ja tulokset.
Lähijaksoihin valmistautuminen ja osallistuminen.
Assessment criteria, approved/failed
Valmistautuminen ja osallistuminen lähijaksotyöskentelyyn.
Kehittämistehtävän raportista ilmenee vaadittavat asiat.
Evaluation methods and criteria
Kehittämistehtävästä tuotetaan raportti: Syksyllä kehittämistehtävä 1:ssä työstettyä konseptisuunnitelmaa työstetään eteenpäin. Kehittämiskohteen rajautuminen tarkoituksenmukaisesti > käyttäjäryhmä > testaus > palaute > jatkokehittäminen.
Osallistuminen työskentelyyn lähijaksoilla sekä pienryhmissä, joissa käsitellään kehittämistehtäviä.
Failed (0)
Jos poissaoloja lähijaksoilta enemmän kuin kerran.
Välitehtävät tekemättä. Kehittämistehtävä ei vastaa tehtäväantoa.
Qualifications
Liiketoiminnan kehittämisen kehittämistehtävä 1 tulee olla suoritettuna.
Further information
Edeltävyysehdot: Kevään kehittämistehtävä pohjautuu syksyn Liiketoiminnan kehittämisen kokonaisuuteen, Liiketoiminnan konseptointi.