Kehittämistehtävä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3011380-3020
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2024 - 13.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.09.2024 - 29.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 8 op
- TKI-osuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
- Opettajat
- Johnny Långstedt
- Ritva Hyttinen
- Ryhmät
-
MKITIS22Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
- Opintojakso
- 3011380
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 28 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 13.09.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Kehittämistehtävä 3011380-3020 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Pe 11.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Kehittämistehtävä 3011380-3020 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Pe 08.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Kehittämistehtävä 3011380-3020 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Pe 29.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Kehittämistehtävä 3011380-3020 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Kehittämistehtävä-opintojakso linkittyy tutkimus-ja kehittämismentelmät -opintojaksoon. Kehittämistehtävä opintojakso kokoaa menetelmäjakson asiat yhteen kirjalliseen muotoon, joita opiskelija rikastaa innovaationäkökulmalla itsenäisesti työskennellen annetun aineiston pohjalta.
Turkimusmentelmä opintojakson lähitapaamiset ovat pe 13.9. klo 9.15-16, pe 11.10. klo 9.15-16, pe 8.11. klo 9.15-16, ja pe 29.11. klo 9.15-16.
Näissä aiheet ovat:
- Tutkiminen ja kehittäminen prosessina ja tekstiraporttina
- Aihe ja tiedollinen pohja
- Tutkimukselliset ja toiminnalliset menetelmät
- Aineiston analyysi ja tulkinta
- Eettinen tutkimus ja kehittäminen
Kehittämistehtävän erillinen aihe on
- innovaatiotoiminta
HUOM! Opintojakso toteutetaan integroidusti Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -opintojakson kanssa. Ilmoittaudu myös sille opintojaksolle!
Tavoitteet
Opintojaksossa opiskelija tutustuu tutkimus-, kehittämis -ja innovaatioprojektiin.
Opiskelija
- osaa soveltaa olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä projektin tavotteiden saavuttamiseksi.
- kykenee luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen
- osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisia ratkaisuja
- osaa raportoida tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksia
Oppimateriaalit
Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (E-kirja Turku AMK:n Finnassa)
Muu opintojakson oppimateriaali kerrotaan oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä menetelminä ovat johdatukset, työpajat, harjoitukset, ja kokeilut. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä opiskelijan oman tutkimus- tai kehittämisaiheen parissa, johon liittyy tehtäviä jotka aiheeseen, tietopohjaan, tutkimus- tai kehittämiskohteeseen, ja eettiseen luotettavaan raportointiin.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävien kautta.
Opintojaksolla kestävään kehitys on keskiössä luotettavan tiedon merkityksellisyydessä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Valinnaisia suoritustapoja ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 10 op eli 2270 h (1 op= 27 h).