Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistehtävä (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3011380-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 13.09.2024

Ajoitus

13.09.2024 - 29.11.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

8 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus

Opettaja

  • Johnny Långstedt
  • Ritva Hyttinen

Ryhmät

  • MKITIS22
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
  • 13.09.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
  • 11.10.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
  • 08.11.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
  • 29.11.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020

Tavoitteet

Opintojaksossa opiskelija tutustuu tutkimus-, kehittämis -ja innovaatioprojektiin. 
Opiskelija 
- osaa soveltaa olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä projektin tavotteiden saavuttamiseksi.
- kykenee luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen
- osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisia ratkaisuja
- osaa raportoida tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksia

Oppimateriaalit

Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (E-kirja Turku AMK:n Finnassa)

Muu opintojakson oppimateriaali kerrotaan oppimisympäristössä.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä menetelminä ovat johdatukset, työpajat, harjoitukset, ja kokeilut. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä opiskelijan oman tutkimus- tai kehittämisaiheen parissa, johon liittyy tehtäviä jotka aiheeseen, tietopohjaan, tutkimus- tai kehittämiskohteeseen, ja eettiseen luotettavaan raportointiin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävien kautta.

Opintojaksolla kestävään kehitys on keskiössä luotettavan tiedon merkityksellisyydessä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaisia suoritustapoja ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 10 op eli 2270 h (1 op= 27 h).

Sisällön jaksotus

Kehittämistehtävä-opintojakso linkittyy tutkimus-ja kehittämismentelmät -opintojaksoon. Kehittämistehtävä opintojakso kokoaa menetelmäjakson asiat yhteen kirjalliseen muotoon, joita opiskelija rikastaa innovaationäkökulmalla itsenäisesti työskennellen annetun aineiston pohjalta.

Turkimusmentelmä opintojakson lähitapaamiset ovat pe 13.9. klo 9.15-16, pe 11.10. klo 9.15-16, pe 8.11. klo 9.15-16, ja pe 29.11. klo 9.15-16.

Näissä aiheet ovat:
- Tutkiminen ja kehittäminen prosessina ja tekstiraporttina
- Aihe ja tiedollinen pohja
- Tutkimukselliset ja toiminnalliset menetelmät
- Aineiston analyysi ja tulkinta
- Eettinen tutkimus ja kehittäminen

Kehittämistehtävän erillinen aihe on
- innovaatiotoiminta

HUOM! Opintojakso toteutetaan integroidusti Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -opintojakson kanssa. Ilmoittaudu myös sille opintojaksolle!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi noudattelee Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -ointojakson arviointia.

Lähipäiviltä voi olla yhden kerran poissa. Jos poissaoloja on useita, tämä voi johtaa hylättyyn suoritukseen.