Kehittämistehtävä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3011380-3020
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 13.09.2024
Ajoitus
13.09.2024 - 29.11.2024
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettaja
- Johnny Långstedt
- Ritva Hyttinen
Ryhmät
-
MKITIS22Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
- 13.09.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
- 11.10.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
- 08.11.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
- 29.11.2024 09:00 - 16:00, Kehittämistehtävä 3011380-3020
Tavoitteet
Opintojaksossa opiskelija tutustuu tutkimus-, kehittämis -ja innovaatioprojektiin.
Opiskelija
- osaa soveltaa olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä projektin tavotteiden saavuttamiseksi.
- kykenee luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen
- osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisia ratkaisuja
- osaa raportoida tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksia
Oppimateriaalit
Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (E-kirja Turku AMK:n Finnassa)
Muu opintojakson oppimateriaali kerrotaan oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä menetelminä ovat johdatukset, työpajat, harjoitukset, ja kokeilut. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä opiskelijan oman tutkimus- tai kehittämisaiheen parissa, johon liittyy tehtäviä jotka aiheeseen, tietopohjaan, tutkimus- tai kehittämiskohteeseen, ja eettiseen luotettavaan raportointiin.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävien kautta.
Opintojaksolla kestävään kehitys on keskiössä luotettavan tiedon merkityksellisyydessä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Valinnaisia suoritustapoja ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 10 op eli 2270 h (1 op= 27 h).
Sisällön jaksotus
Kehittämistehtävä-opintojakso linkittyy tutkimus-ja kehittämismentelmät -opintojaksoon. Kehittämistehtävä opintojakso kokoaa menetelmäjakson asiat yhteen kirjalliseen muotoon, joita opiskelija rikastaa innovaationäkökulmalla itsenäisesti työskennellen annetun aineiston pohjalta.
Turkimusmentelmä opintojakson lähitapaamiset ovat pe 13.9. klo 9.15-16, pe 11.10. klo 9.15-16, pe 8.11. klo 9.15-16, ja pe 29.11. klo 9.15-16.
Näissä aiheet ovat:
- Tutkiminen ja kehittäminen prosessina ja tekstiraporttina
- Aihe ja tiedollinen pohja
- Tutkimukselliset ja toiminnalliset menetelmät
- Aineiston analyysi ja tulkinta
- Eettinen tutkimus ja kehittäminen
Kehittämistehtävän erillinen aihe on
- innovaatiotoiminta
HUOM! Opintojakso toteutetaan integroidusti Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -opintojakson kanssa. Ilmoittaudu myös sille opintojaksolle!
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi noudattelee Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -ointojakson arviointia.
Lähipäiviltä voi olla yhden kerran poissa. Jos poissaoloja on useita, tämä voi johtaa hylättyyn suoritukseen.