Contexts of Creative Wellbeing (5 cr)
Code: KU00CD57-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 19 - 28
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
- Master's Degree Programme in Creative Well-being
- Teachers
- Marja Susi
- Anna-Mari Rosenlöf
- Marjo Harju
- Outi Linnossuo
- Course
- KU00CD57
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla opiskelija syventää ja kehittää tietojaan ja osaamistaan kulttuurihyvinvointialan ammattilaisena.
Opintojakso rakentuu lähipäivien eri teemojen ympärille.
Opintojaksolla toimitaan moniammatillisissa tiimeissä, joissa opiskelija jakaa osaamistaan. Joitakin jakson osioita voidaan toteuttaa englanniksi ja integroida TKI-hankkeisiin.
Opintojakson teemoja ovat mm.
- Kulttuurihyvinvointitoiminnan arviointi
- Asiantuntijaviestintä sekä argumentointi
- Kulttuurihyvinvointialan toimintaympäristöt sekä keskeiset toimijat
- Oman ammattiosaamisen esitteleminen ja kehittäminen suhteessa kulttuurihyvinvointialaan
- Kulttuurihyvinvointialan ansainta ja systeeminen ajattelu sekä kestävä kehitys
- Kulttuurihyvinvointi osaamisalana -jakson teemojen syventäminen.
Opintojakso pohjautuu Kulttuurihyvinvointi osaamisalana -jaksolla opitulle.
Opinnoissa keskitytään uusien ammatillisten viitekehysten tarkasteluun sekä oman ammatillisen osaamisen sijoittamiseen monenlaisiin toimintaympäristöihin ja työskentelytapoihin – kulttuurihyvinvoinnin mahdollistamiseen ja edistämiseen eri ympäristöissä, asiayhteyksissä, prosesseissa ja erilaisten toimijoiden kanssa.
Opinnoissa omaa ammatillista ja menetelmällistä osaamista vahvistetaan ja syvennetään liittyen ajankohtaisiin kulttuurihyvinvoinnin ja moniammatillisen tiimityön teemoihin.
Opintojakso alkaa elokuussa 2022 ja toteutetaan Kulttuurihyvinvoinnin YAMK-tutkinnon lähipäivien aikana. Kontaktiopetus:
25.8. klo 10.45-12.00
26.8. klo 13.00-16.30
22.9. klo 14.45-16.30
23.9. klo 9.00-12.00
13.10. klo 10.45-16.30
10.11.klo 10.45-16.30
15.12. klo 9.00-12.00
Sisältö voi täydentyä ja muokkautua ajankohtaisten teemojen ja tapahtumien mukaan.
Objective
After completing the study module, the students will be able to:
- Use, promote or implement methods and content related to creative wellbeing in different contexts, services and with different actors.
- use individual, group, community, and networking skills in producing content related to creative wellbeing and in developing practices that enable and promote creative wellbeing
- evaluate the impacts and meanings of creative wellbeing activities
- understand the objectives and methods of communication as an expert in the field of creative wellbeing
- articulate their own competences in the field and structures of creative wellbeing.
Content
The studies will focus on exploring new professional frameworks, and on placing one's professional competences in a variety of settings and ways of working in a sustainable way.
The course introduces students to the presentation, development, and communication of their own professional competence in the field of creative wellbeing. It also focuses on the ability to justify the meaning and impact of creative wellbeing activities on individuals, communities, and society, based on research and experience.
The studies will provide both theoretical and practical tools for enabling creative wellbeing in different settings, service processes and with different actors. The course outlines the earning logics and systemic thinking in the field of creative wellbeing.
Materials
Ilmoitetaan Itslearning-oppimisalustalla. Osa materiaaleista on englanniksi.
Teaching methods
Kontaktiopetus sisältäen teema-alustuksia, puheenvuoroja, luentoja, pari- ja pienryhmätyöskentelyä. Opetus toteuteaan lähiopetuksena ja/tai verkko-opetuksena. Työskentelyssä hyödynnetään taidelähtöisiä menetelmiä sekä opiskelijoiden omaa erityisosaamista.
- Lähipäivien ennakkotehtävät
- Oppimistehtävät
- Itsenäinen työskentely.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat teoriaa käytäntöihin ja työelämään soveltaen.
Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan ja tutkimustietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen, reflektointitaidot, luovuus, moniammatillisuus sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja lähdemateriaaleihin, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Tehtävissä hyödynnetään taidelähtöisiä menetelmiä.
Completion alternatives
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Jakson oppimistehtävät kuvataan tarkemmin Itslearning-alustalla. Osana jaksoa toteutetaan kulttuurihyvinvointiosaajan portfolio.
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin ennakko- ja oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Qualifications
Kulttuurihyvinvointi osaamisalana -opintojakso.