Siirry suoraan sisältöön

Tavoitteellinen sisältö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CD79-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 10.06.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
PMEDIS18jour
PMEDIS18 journalismi
PMEDIS17jour
PMEDIS17 journalismi
PMEDIS17masu
PMEDIS17 mainonnan suunnittelu
PMEDIS18masu
PMEDIS18 mainonnan suunnittelu
PMEDIS19jour
PMEDIS19 journalismi
PMEDIS19masu
PMEDIS19 mainonnan suunnittelu
Opintojakso
KU00CD79
Toteutukselle KU00CD79-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (Google, YouTube ja Instagram). Sisällöntuotannon tavoitteena on saada enemmän lukijoita, katselijoita sekä seuraajia. Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.

Opintojakson lähitapaamiset ovat 9.2., 16.2., 2.3., ja 10.3. klo 9.15-13.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian

Sisältö

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja palauttanut kurssityön, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä tavoitteellisen sisällön suunnittelussa. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Siirry alkuun