Introduction to Digital Business (5 cr)
Code: 3041232-3013
General information
- Enrollment
-
01.06.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.08.2022 - 20.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Sanna Merisalo
- Course
- 3041232
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, josta tulee sähköpostilla lisätietoa viikolla 34.
Kurssin sisältö:
- Digitaalinen liiketoiminta ja sen tuomat mahdollisuudet.
- Liiketoimintamallien murros ja moderni
asiakkuuksien hallinta.
- Liiketoimintamallien tarkastelun periaatteet.
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kurssin alussa.
Objective
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Content
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Materials
- Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum. (löytyy painettuna ja ekirjana) TAI Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja e-kirjana)
- Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.
Teaching methods
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Luennot ja opiskelijoiden itsenäinen työskentely.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Evaluation methods and criteria
Harjoitustehtävät on tehty hyväksytysti ja ne edesauttavat loppuraportin tekemistä. Arviointi perustuu
loppuraporttiin ja sen esitykseen yhteisellä arvosanalla (0-5).
Harjoitustehtävien ja loppuraportin palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän
hylkäämiseen.
Failed (0)
Tehtäviä ja loppuraporttia ei ole tehty hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti
konsepteja.
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja
tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.
Kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää
monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.