Markkinatutkimus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011662-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 05.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jarmo Ahonen
Ryhmät
-
PLIITS20marPLIITS20mar
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinatutkimuksen
- valita soveltuvat tutkimusmenetelmät ja soveltaa niitä
- valita soveltuvat tiedonhankkimistavat
- tulkita hankittua markkinatietoa, analysoida sitä ja tulkita analyysin tuloksia.
Sisältö
Tutkimussuunnitelman tekeminen
Markkinatutkimuksen menetelmät ja tietolähteet
Markkinatiedon tulkinta ja analysointi sekä hyödyntäminen
Aika ja paikka
Syyslukukausi 2018, Lemminkäisenkatu, Turku.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali kerrotaan kurssin kuluessa.
Opetusmenetelmät
Opetusmenetelminä ovat luennot, harjoitukset ja koe. Lisäksi kurssilla toteutetaan todellinen markkinatutkimus ulkopuoliselle toimeksiantajalle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentin ajankohta määritellään kurssin kuluessa. Tentillä on 1-2 uusintamahdollisuutta.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot ja harjoitukset yhdistettynä projektimuotoiseen työskentelyyn.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Markkinatutkimuksen toteutus ulkopuoliselle taholle yhdistettynä harjoituksiin. Opiskelijan tekemän työn laajuus kokonaisuudessaan 5op.
Sisällön jaksotus
Markkinatutkimuksen perusmenetelmät.
- Markkinatutkimuksen rooli ja käyttötarkoitukset
- Markkinatutkimuksen prosessi
- Markkinatutkimuksen tyypit
- Kyselyiden laadinta ja analysointi
- Tavallisimmat markkinatutkimuksen ongelmat ja virhelähteet
- Tulosten käsittelyn ja analyysin perusteet
- Käytännön markkinatutkimuksen toteutus
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssiaktiivisuus, harjoitukset, toimeksianto ja tentti. Tentti muodostaa 1/3, harjoitukset ja kurssiaktiivisuus 1/3 ja toimeksianto 1/3 arvostelusta. Kaikki osat tulee olla hyväksyttävästi suoritettuina kurssin läpäisemiseksi. Arvioinnissa huomioidaan tehtyjen tehtävien raportoinnin rakenne, kieliasu ja esitystapa.
Hylätty (0)
Puuttuvia osasuorituksia. Ei kykyä soveltaa kurssin tietosisältöä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Kurssin harjoitusten, tentin ja projektin hyväksyttävä perustason suoritus.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Kurssin arvoitavien osien perustasoa parempi suoritus. Kyky suunnitella toimintaa ja hyödyntää markkinatutkimuksen käsitteitä ja toimintatapoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Osoitettu kyky markkinatutkimuksen menetelmien hallintaan ja hyödyntämiseen.