Finnish Language and Communication PMUSIS21 Musiikkipedagogi syksy 2021, PTANSS21 Tanssinopettaja syksy 21 (3 cr)
Code: 1001006-3209
General information
- Enrollment
-
02.12.2021 - 15.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 30
- Teachers
- Johanna Vaaherkumpu
- Course
- 1001006
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Suomen kielen ja viestinnän opinnoissa perehdyt asiantuntija- ja työyhteisöviestintään.
Opintojaksolla harjoittelet työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.
Opintojakson jälkeen osaat
• toimia viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
• ottaa huomioon vastaanottajan ja tilanteen
• tekstien analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen
• asiatyylin tunnuspiirteet
• työelämän puheviestintätilanteet
• omien viestintätaitojen arviointi
• palautteen anto ja vastaanotto.
Ajoitus 2022 kevät
Objective
The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.
Content
Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism
Materials
Opettajan ohjeistama
Teaching methods
Opintojakso sisältää lähitunteja ja verkko-osuuden.
Osallistuminen lähiopetukseen, kirjalliset ja suulliset harjoitukset.
Lähitunneilla perehdytään puheviestinnällisiin valmiuksiin kouluttajan opastuksella ja vertaispalautteen avulla.
Arviointi asteikolla 0-5.
Yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen ja analyyttinen osaaminen.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Tunnit toteutetaan osittain Zoomissa ja Itslearningissa, osittain lähiopetuksena. Viestinnän ja vuorovaikutuksen harjoitukset ja esitykset erityisesti lähitapaamisina.
Monimuoto-opetusta. Opintojakso koostuu lähiopetuksesta Zoomissa:ohjaus, tehtävänannot ja palaute tehtäviin liittyen. Lisäksi harjoituksia itsenäisenä työnä opettajan ohjeistuksen mukaisesti.
Lähitunneilla käytännön harjoitukset ja puhumisen harjoitukset ovat keskeisessä asemassa.
Verkko-osuudessa opiskelija perehtyy itsenäisesti asiateksteihin ja kielenhuollon harjoituksiin.
Student workload
Tehtävät seuraavilta alueilta:
kielenhuolto
kirjoittaminen
puheviestintä
kielenhuolto-osuus verkossa, lähitunnit keskittyvät vuorovaikutus- ja puheviestintään
3 op
Evaluation methods and criteria
Verkossa tehtävät tehtävät ja lähituntien viestintä- ja vuorovaikutusosuudet, esim. presentaatiot
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut tehtäviä eikä ole ollut paikalla Zoom-ja lähitunneilla.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on tehnyt välttävästi tehtävät ja ollut harvoin paikalla Zoom- ja lähitunneilla.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on tehnyt aktiivisesti tehtävät, ottanut asioista selvää ja ollut kiitettävästi paikalla Zoom- ja lähitunneilla.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on tehnyt erinomaisesti tehtävät, ottanut asioista selvää, soveltanut tietoa tehtäviin ja ollut aina paikalla Zoom-tunneilla.
Sekä verkko- että lähituntien osuudet on suoritettu huolellisesti ja hienosti.
Further information
Tuntien ajankohdat ja toteutus
12.2. klo 13.30-16. aloitus/Zoom, linkki lähetetään myöhemmin
17.2. klo 13.30-16.00 Zoom, linkki lähetetään myöhemmin
24.1. klo 13.30-16.00 Zoom
31.1. klo 13.30-16.00 Zoom
7.2. klo 13.30-16.00 Zoom
14.2. klo 13.30-16.00 Zoom