Skip to main content

Finnish Language and Communication PMUSIS21 Musiikkipedagogi syksy 2021, PTANSS21 Tanssinopettaja syksy 21 (3 cr)

Code: 1001006-3209

General information


Enrollment
02.12.2021 - 15.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 30
Teachers
Johanna Vaaherkumpu
Course
1001006
No reservations found for realization 1001006-3209!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Suomen kielen ja viestinnän opinnoissa perehdyt asiantuntija- ja työyhteisöviestintään.
Opintojaksolla harjoittelet työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.
Opintojakson jälkeen osaat
• toimia viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
• ottaa huomioon vastaanottajan ja tilanteen
• tekstien analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen
• asiatyylin tunnuspiirteet
• työelämän puheviestintätilanteet
• omien viestintätaitojen arviointi
• palautteen anto ja vastaanotto.
Ajoitus 2022 kevät

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Materials

Opettajan ohjeistama

Teaching methods

Opintojakso sisältää lähitunteja ja verkko-osuuden.
Osallistuminen lähiopetukseen, kirjalliset ja suulliset harjoitukset.
Lähitunneilla perehdytään puheviestinnällisiin valmiuksiin kouluttajan opastuksella ja vertaispalautteen avulla.
Arviointi asteikolla 0-5.
Yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen ja analyyttinen osaaminen.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Tunnit toteutetaan osittain Zoomissa ja Itslearningissa, osittain lähiopetuksena. Viestinnän ja vuorovaikutuksen harjoitukset ja esitykset erityisesti lähitapaamisina.

Monimuoto-opetusta. Opintojakso koostuu lähiopetuksesta Zoomissa:ohjaus, tehtävänannot ja palaute tehtäviin liittyen. Lisäksi harjoituksia itsenäisenä työnä opettajan ohjeistuksen mukaisesti.
Lähitunneilla käytännön harjoitukset ja puhumisen harjoitukset ovat keskeisessä asemassa.

Verkko-osuudessa opiskelija perehtyy itsenäisesti asiateksteihin ja kielenhuollon harjoituksiin.

Student workload

Tehtävät seuraavilta alueilta:
kielenhuolto
kirjoittaminen
puheviestintä
kielenhuolto-osuus verkossa, lähitunnit keskittyvät vuorovaikutus- ja puheviestintään
3 op

Evaluation methods and criteria

Verkossa tehtävät tehtävät ja lähituntien viestintä- ja vuorovaikutusosuudet, esim. presentaatiot

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut tehtäviä eikä ole ollut paikalla Zoom-ja lähitunneilla.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on tehnyt välttävästi tehtävät ja ollut harvoin paikalla Zoom- ja lähitunneilla.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on tehnyt aktiivisesti tehtävät, ottanut asioista selvää ja ollut kiitettävästi paikalla Zoom- ja lähitunneilla.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on tehnyt erinomaisesti tehtävät, ottanut asioista selvää, soveltanut tietoa tehtäviin ja ollut aina paikalla Zoom-tunneilla.
Sekä verkko- että lähituntien osuudet on suoritettu huolellisesti ja hienosti.

Further information

Tuntien ajankohdat ja toteutus
12.2. klo 13.30-16. aloitus/Zoom, linkki lähetetään myöhemmin
17.2. klo 13.30-16.00 Zoom, linkki lähetetään myöhemmin
24.1. klo 13.30-16.00 Zoom
31.1. klo 13.30-16.00 Zoom
7.2. klo 13.30-16.00 Zoom
14.2. klo 13.30-16.00 Zoom

Go back to top of page