Skip to main content

Solo Choreography/Performance (3 cr)

Code: 2011392-3005

General information


Enrollment
02.12.2021 - 31.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.03.2022 - 20.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 6
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
Teachers
Heidi Alppirinne
Katja Korpi
Esa Pukero
David Yoken
Course
2011392
No reservations found for realization 2011392-3005!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Soolojen tuotantopalaveri 4.3. klo 15:15
Soolojen valo-opetus ja esitystilan rakennus 22.3.-1.4.
Näyttämöharjoitukset ja kenraaliharjoitus 4.4.-6.4.
Soolojen ensi-ilta 6.4. klo 19. Muut esitykset 7.4-9.4. Lauantaina 9.4. esitykset klo 15 ja klo 18.
Esitystilan purku 9.4. klo 18 esityksen jälkeen.

Koronarajoitukset voivat vaikuttaa esitysjärjestelyihin.

Objective

Opiskelija luo vastuullisesti ja suunnitelmallisesti yleisölle esitettävän liikekokonaisuuden.
Opiskelija hallitsee liikkeen ja esityksen osatekijöiden yhdistämisen niin, että hänen valitsemistaan osatekijöistä kehittyy koreografiaprosessin kautta täysipainoinen tanssiteos.
Opiskelija pystyy rakentavaan palautteen työstämiseen prosessinsa aikana sekä esitetyn teoksen palautteen käsittelyyn ja analyysiin.
Opiskelija ottaa vastuun tanssijoidensa ja tuotantoryhmänsä työskentelystä sekä toimii yhteistyössä valo- ja äänisuunnittelun, puvuston sekä tuotannon opetuksesta vastaavien kanssa esityskokonaisuuden aikaansaamisessa, toteuttamisessa ja markkinoinnissa.
Opiskelija suoriutuu teoksensa digitaalisesta dokumentoinnista ja levityksestä.

Content

Koreografinen työskentely.

Koreografisen harjoittelun neljä osaa rakentuvat seuraannollisesti soolotyöstä ryhmäkoreografiaan: soolon valmistusprosessi, soolon esitysperiodi, ryhmäkoreografian valmistusprosessi, ryhmäkoreografian esitysperiodi.

Teaching methods

Projektioppiminen, tiimioppiminen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Projektityö, yhteisopettajuus. Kansainvälisyysoppiminen toteutuu osittain englanninkielisenä opetuksena. Digioppiminen toteutuu näytöskokonaisuuksien taltiointina ja tallentamisena Tanssinopettajakoulutuksen digitaaliseen arkistoon.

Student workload

Valo-opin kontaktiopetus Esa Pukeron johdolla 30h. Esitystilan rakennus, valo- ja näyttämöharjoitukset, esitykset, esitystilan purku ja soolojen palautekeskustelu yht. 45h. Loput työajasta on varattu oman työn reflektointiin.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty:
Arvosana muodostuu työprosessin hallinnasta sekä teoksen saattamisesta esitykseksi Jokisaliin esitystilan salliman tekniikanrajoissa. Teoksen esitysjakson loppuun sijoittuva teknisen kaluston ja esitystilan purku on saatettava kaikilta osiltaan päätökseen ennen opintojakson hyväksymistä. Myös esityskokonaisuuden digitaalinen arkistointi tulee olla tehtynä ennen opintojakson hyväksymistä. Arviointi sisältää yhteisen palautekeskustelun soolokoreografioista ja esitysperiodista. Opiskelijalta edellytetään aktiivista osallistumista palautekeskusteluun.
Hylätty:
Edellisessä kohdassa esitetyt reunaehdot eivät täyty.

Evaluation methods and criteria

Esityskokonaisuuden saattaminen hyväksytysti päätökseen kaikilta osa-alueiltaan.
Koreografisen harjoittelun osan hyväksyminen edellyttää teoksen esittämistä yleisölle tai perustelluissa tapauksissa raadille sekä työprosessin palautekeskusteluihin osallistumista. Teoksen esitysjakson loppuun sijoittuva teknisen kaluston ja esitystilan purku on saatettava kaikilta osiltaan päätökseen ennen koreografisen harjoittelun osan hyväksymistä. Opintojakson osat arvioidaan asteikolla hyväksytty - hylätty sekä soveltuvin osin asteikolla 0-5.
Opettajan tekemä arviointi, itsearviointi, vertaispalaute.

Further information

Opiskelija vastaa itse puvustuksen ja mahdollisen rekvisiitan ym. kustannuksista.
Soolojen purkukeskustelu ryhmän ja vastuuopettajien kesken periodin päätteeksi.

Go back to top of page