Basics of Business Administration (15 cr)
Code: 3011392-3007
General information
- Enrollment
-
02.07.2022 - 30.09.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Swedish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Anniina Teittinen
- Nicolas Le Grand
- Minna Björkberg-Suominen
- Kari Juhala
- Katja Repo
- Alisa Pettersson
- Leena Lemola
- Groups
-
LTOPS22ALTOPS22A
-
LTOPS22BLTOPS22B
-
LTOPS22CLTOPS22C
-
LTOPS22DLTOPS22D
-
LTOPS22ELTOPS22E
-
LTOPS22FLTOPS22F
-
LTOPS22GLTOPS22G
-
LTOPS22HLTOPS22H
- Course
- 3011392
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tarkempi aikataulu tiedotetaan opintojakson oppimisympäristössä (itslearning).
Objective
The student is able to
- use the basic terminology of business administration
- interpret the interactive relationships between the organization's economic process and the interest groups and their impact on profitability
- present the main characteristics of modern marketing thinking
- give examples of issues that have an effect on buyer behaviour and explain how the marketing mix can be used to reach target segments
- compare company forms businesswise
- explain the main characteristics and functions of the Finnish legal system
- explain the legal rules of conclusion of an agreement
- apply the basic sources of legal information in problemsolving
- utilize business plan as a tool
Content
- basic concepts of business administration
- economic process of an organization
- profitability and calculation of profitability
- financing of business start
- risks and risk management
- organization and management
- company forms
- modern marketing thinking
- marketing environment
- buyer behaviour and segmentation
- marketing mix
- main characteristics, norms and sources of law in the Finnish legal system
Materials
Tentittävä kirjallisuus:
Kinkki, S. & Isokangas, J. 2003 Yrityksen perustoiminnot. Helsinki: SanomaPro.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki:Edita.
Opintojakson oppimisympäristössä oleva oppimateriaali
Oheiskirjallisuus: lista oppimisympäristössä.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan käyttämällä opiskelijalähtöisiä opetusmenetelmiä, kuten ryhmäistunnot ja ryhmätyöskentely, oppimisraportit ja luennot. Opiskelu vaatii paljon itsenäistä työskentelyä. Opiskelijalla on myös mahdollisuus valita englanninkieliset tai ruotsinkieliset ryhmäistunnot.
Ryhmäistuntoihin ja luentoihin liittyy oman oppimisen seuranta oppimisraportin avulla. Oppimisraporttien osalta toteutuu myös vertaisarviointi. Opintojakson aikana laaditaan oman idean pohjalta yrityksen liiketoimintasuunnitelma (ryhmätyö).
Opintokokonaisuudesta järjestetään myös kaksi tenttiä.
Exam schedules
Opintojaksoon kuuluu kaksi ryhmätenttiä
15.9. ryhmätentti, arviointi hyväksytty/hylätty
29.11. ryhmätentti arviointi asteikolla 0-5
Student workload
Ryhmätyöskentely ja luennot 140 tuntia
Tiedonhaku 85 tuntia
Oppimisraportit 80 tuntia
Liiketoimintasuunnitelma 60 tuntia
Tentteihin valmistautuminen 40 tuntia
Evaluation methods and criteria
Arviointi muodostuu seuraavasti:
25 % ryhmäistunnot
25 % oppimisraportit
25 % liiketoimintasuunnitelma
25 % tentit
Tiedonhankinnan verkkokurssi, suorittaminen hyväksytysti lokakuun loppuun mennessä
Kaikki osat on suoritettava hyväksyttävästi (asteikko 1-5). Osien perusteella muodostetaan kokonaisarvosana (asteikko 1-5).