Skip to main content

Basics of Business Administration (15 cr)

Code: 3011392-3007

General information


Enrollment
02.07.2022 - 30.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Swedish
English
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Saara Tikkanen
Anniina Teittinen
Nicolas Le Grand
Minna Björkberg-Suominen
Kari Juhala
Katja Repo
Alisa Pettersson
Leena Lemola
Groups
LTOPS22A
LTOPS22A
LTOPS22B
LTOPS22B
LTOPS22C
LTOPS22C
LTOPS22D
LTOPS22D
LTOPS22E
LTOPS22E
LTOPS22F
LTOPS22F
LTOPS22G
LTOPS22G
LTOPS22H
LTOPS22H
Course
3011392
No reservations found for realization 3011392-3007!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tarkempi aikataulu tiedotetaan opintojakson oppimisympäristössä (itslearning).

Objective

The student is able to
- use the basic terminology of business administration
- interpret the interactive relationships between the organization's economic process and the interest groups and their impact on profitability
- present the main characteristics of modern marketing thinking
- give examples of issues that have an effect on buyer behaviour and explain how the marketing mix can be used to reach target segments
- compare company forms businesswise
- explain the main characteristics and functions of the Finnish legal system
- explain the legal rules of conclusion of an agreement
- apply the basic sources of legal information in problemsolving
- utilize business plan as a tool

Content

- basic concepts of business administration
- economic process of an organization
- profitability and calculation of profitability
- financing of business start
- risks and risk management
- organization and management
- company forms
- modern marketing thinking
- marketing environment
- buyer behaviour and segmentation
- marketing mix
- main characteristics, norms and sources of law in the Finnish legal system

Materials

Tentittävä kirjallisuus:
Kinkki, S. & Isokangas, J. 2003 Yrityksen perustoiminnot. Helsinki: SanomaPro.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki:Edita.

Opintojakson oppimisympäristössä oleva oppimateriaali

Oheiskirjallisuus: lista oppimisympäristössä.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan käyttämällä opiskelijalähtöisiä opetusmenetelmiä, kuten ryhmäistunnot ja ryhmätyöskentely, oppimisraportit ja luennot. Opiskelu vaatii paljon itsenäistä työskentelyä. Opiskelijalla on myös mahdollisuus valita englanninkieliset tai ruotsinkieliset ryhmäistunnot.

Ryhmäistuntoihin ja luentoihin liittyy oman oppimisen seuranta oppimisraportin avulla. Oppimisraporttien osalta toteutuu myös vertaisarviointi. Opintojakson aikana laaditaan oman idean pohjalta yrityksen liiketoimintasuunnitelma (ryhmätyö).

Opintokokonaisuudesta järjestetään myös kaksi tenttiä.

Exam schedules

Opintojaksoon kuuluu kaksi ryhmätenttiä

15.9. ryhmätentti, arviointi hyväksytty/hylätty
29.11. ryhmätentti arviointi asteikolla 0-5

Student workload

Ryhmätyöskentely ja luennot 140 tuntia
Tiedonhaku 85 tuntia
Oppimisraportit 80 tuntia
Liiketoimintasuunnitelma 60 tuntia
Tentteihin valmistautuminen 40 tuntia

Evaluation methods and criteria

Arviointi muodostuu seuraavasti:

25 % ryhmäistunnot
25 % oppimisraportit
25 % liiketoimintasuunnitelma
25 % tentit
Tiedonhankinnan verkkokurssi, suorittaminen hyväksytysti lokakuun loppuun mennessä

Kaikki osat on suoritettava hyväksyttävästi (asteikko 1-5). Osien perusteella muodostetaan kokonaisarvosana (asteikko 1-5).

Go back to top of page