Siirry suoraan sisältöön

Business English (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011391-3032

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 09.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 20.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 37

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marjo Inkala

Ryhmät

  • PMMWES22
    Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22

Tavoitteet

The student can both orally and in writing:
- describe the content and structure of his/her studies, training and working experience,
- introduce the operations and organization of a company and tell about different types of company forms as well as types of duties within a company,
- compile a professional job application and act in a job interview,
- communicate using right formality, vocabulary and phrases through a purchasing process (from an enquiry to an order, complaints, adjustments),
- analyze and tell about current business news in various Finnish media
- make and maintain contacts by phone, email, face-to-face

Sisältö

Telling about the student’s own education, training and work experience. The student understands and can use appropriate business vocabulary and phrases both orally and in writing when describing the operations of a company, business environment, products and processes.
Making and maintaining contacts, discussing current business news, practising presentation skills. Compiling a job application and CV, acting in a job interview. Documentation used in a purchasing process.

Oppimateriaalit

Opintojaksoon liittyvä materiaali itslearningissä.

Opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja kotitehtävistä. Tarkemmat ohjeet itslearningissä.

Sisällön jaksotus

Englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.

Ajoitus syksyllä 2022. Tarkat päivämäärät löytyvät lukujärjestyksestä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tehtäväkohtaiset ohjeet itslearningissä.

Hylätty (0)

The student does not complete the required tasks during the course. The oral and written production and understanding is scarce. The absences exceed the limitation, the student quits the course.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student succeeds passably in the oral and written production. The student is able to communicate even though the communication is inaccurate at times. The lack and inconsistency of the vocabulary repertoire limits the communication. There are deficiencies in the structures of the language.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student is able to succeed well in varied oral and written production situations. The student masters a varied vocabulary repertoire of the field and uses it well but there may be some inaccuracies in the language production. The student demonstrates skills to use structures in a versatile and correct manner but there might appear some mistakes in more demanding structures.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student demonstrates excellent skills in varied and demanding oral and written production situations. The student knows how to communicate in a context-appropriate manner. The student masters to a versatile and excellent extent the vocabulary of the field and in other contexts as well. The student is able to use multiple structures and shows how to use them in an almost impeccable manner.