Well-being in a Changing Society (5 cr)
Code: TH00CA37-3004
General information
- Enrollment
-
02.07.2022 - 06.09.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Laura Närvi
- Anne Lämsä
- Outi Linnossuo
- Course
- TH00CA37
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus toteutuu
30.8. Jakson aloitus, tavoitteet ja tehtävät. Hyvinvointiteoriat (LN)
6.9. Arjen merkitys ja käsite sosiaalialan työssä (LN)
13.9. Syrjäytyminen ja huono-osaisuus (OL)
27.9. Suomi 2022 ja tulevaisuus-ryhmätehtävän esitykset (OL)
Verkkotapaamiset toteutuvat Zoomissa.
Tarkemmat sisällöt, tehtävät ja palautusaikataulut Itslearningissä
Objective
• you understand aspects of citizens’ well-being and social problems
• you are familiar with societal and global challenges to well-being
• you are able to examine sustainability from different perspectives (ecological, economic, social and cultural)
• you are familiar with the history, functioning and tasks of welfare society and the welfare state
Content
• changes in welfare society and the welfare state
• welfare theories, measuring well-being, perceived well-being, quality of life
• social problems, social deprivation and marginalisation
Materials
Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki: Gaudeamus
Vaarama, M. ym. 2014. Suomalaisten hyvinvointi 2014. Helsinki: THL.
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.
Muu ajankohtainen (esim. pandemiaan) liittyvä oppimateriaali.
Teaching methods
Verkkotapaamiset ja teoreettinen oppimispäiväkirja 3 op
Ryhmätehtävä ja esitys 2 op.
Oppimistehtävä ja teoreettinen oppimispäiväkirja ohjeistetaan opintojakson alkaessa.
Evaluation methods and criteria
Teoreettinen oppimispäiväkirja, arviointi täydennettävä / T1 - K5.
Verkkokurssi, kestävä kehitys.
Ryhmätehtävä Suomi 2022, arviointi täydennettävä/hyväksytty.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista verkkotapaamisiin ja ryhmätyöskenteleyyn.
Failed (0)
Hylätty (0)
Opiskelija ei tiedä
- suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
- sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
- hyvinvoinnin perusteita
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
T1 Opiskelija tietää
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin perusteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
H3 Opiskelija osaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtävät
•sosiaalisten ongelmien historian ja nykypäivän
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
K5 Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.