Diagnostiikan mittaukset ja analysointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TE00BO35-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 04.10.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kemiantekniikan koulutus
Opettaja
- Sari Airenne
- Jani Pelkonen
Vastuuopettaja
Jani Pelkonen
Ryhmät
-
MKEMIS20Kemiantekniikan koulutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata diagnostisten mittausten ja analyysien erityispiirteet, laitteet, laitteistot ja tekniikat.
Opiskelija osaa kuvata ja suorittaa keskeisimpiä diagnostiikan analyysejä.
Sisältö
Yleiset diagnostiikan mittalaitteet ja -tekniikat.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali on saatavilla kurssin Itslearning -alustalla.
Opetusmenetelmät
- Kirjalliseen aineistoon perustuva itseohjautuva oppiminen (oppimistehtävät)
- Kontaktipäivät
--- Ryhmätehtävän esittäminen
--- laboratoriotyöskentely
--- Asiantuntijaluennot teollisuudesta
- Muiden opiskelijoiden palauttamiin oppimistehtäviin perehtyminen ja vertaispalautteen antaminen näistä.
- Oman oppimisen arviointi
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Arviointi perustuu arvioitaviin oppimistehtäviin.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
-Ryhmissä ja itsenäisesti tapahtuva työskentely
-Erilaiset oppimistehtävät
-Laboratoriotyöskentely
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähipäivät totetutetaan 20.9, 4.10 ja 25.10.
Lisäksi on varattu aikaa ryhmissä / itsenäisesti työskentelyyn ja oppimistehtävien suorittamiseen.
Sisällön jaksotus
- Diagnostisten mittausten periaate (in vitro diagnostiikka)
- Mittaustulosten analysointimenetelmät
- Diagnostisen mittausten käytännön sovellukset
Kurssi sisältää sekä teoriaopintoja että laboratorioharjoituksia.
Lähipäivät totetutetaan 20.9, 4.10 ja 25.10.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojakso sisältää ennakkotehtävän (tulee olla palautettuna 19.09 mennessä)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu arvioitaviin oppimistehtäviin.
Tehtäviin annetaan tehtäväkohtaiset arviointikriteerit opintojakson alussa.
Hylätty (0)
Oppimistehtäviä ei ole palautettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti, mutta on toteutettu sisällöltään ja laajuudeltaan suppeasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät ovat tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautetut dokumentit ovat sisällöltään ja laajuudeltaan hyviä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa lähdeainoistoja tarkoituksenmukaisella tavalla.