Service Counselling and Recording of Information (5 cr)
Code: TH00CA41-3001
General information
- Enrollment
- 16.08.2022 - 16.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.10.2022 - 27.11.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Knuuttila
- Liisa Pirinen
- Sirppa Kinos
- Course
- TH00CA41
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Vko 42 to 20.10.22 klo 10-11.30. Opintojakson aloitus. SK
klo 12.30-15.45 Itsenäinen työskentely tiimeissä (ryhmäytyminen, viikkotehtävän 1. aloitus)
pe 21.10.22 Itsenäinen työskentely tiimeissä (viikkotehtävä 1.)
Vko 43 klo 27.10.22 klo 9-11.30, ryhmä A 1. viikkotehtävän purku. LP.
klo 12.30-15 ryhmä B, 1. viikkotehtävän purku LP, SK.
pe 28.10.22 Itsenäinen työskentely tiimeissä (viikkotehtävä 2)
vko 44 3.11.22 klo 9-11.30 ryhmä A, 2. viikkotehtävän purku. LP, SK.
12.30-15 ryhmä B, 2. viikkotehtävän purku. LP, SK.
pe 4.11.22 Itsenäinen työskentely tiimeissä (viikkotehtävä 3)
Vko 45 11.11.22 klo 9-11.30 ryhmä A, 3. viikkotehtävän purku simulaationa. LP, SK.
12.30-15.00 ryhmä B, 3. viikkotehtävän purku simulaationa. LP, SK.
Paikka Medisiina D, Kiinamyllynkatu10. Tulkaa paikalle ala-aulaan n. 10 minuuttia ennen.
Vko 46 17.11.22 klo 12.30-14 Tentti Itslearningissa.
Objective
• you understand the process of client relationships and are familiar with the phases of the client process
• you are familiar with the process and different models of service counselling
• you know how to assess clients’ need for services and, based on this assessment, plan clients’ service paths and guide them to services
• you are familiar with the objectives of social rehabilitation
• you know the basic concepts and responsibilities of recording client data and know how to record your work with clients
Content
• assessment of clients’ work ability and functional capacity
• the service duties of social welfare
• the rehabilitation service system
• formal recording of client data in social welfare and the governing legislation
• information security and the governing legislation
Exam schedules
Opintojakson 1. uusintatentti 15.12.22 klo 12.30-14.
2. uusintatentti 19.5.23 klo 12.30-13.00.
Ilmoittautuminen jakson opettajille kaksi viikkoa ennen ko.tenttipäivää.
Completion alternatives
-
Student workload
Oppimistehtävän ohjeistus Itslearningissa opintojakson alkaessa. 1. palautuspäivä 16.11.22.
2. palautuspäivä 5.12.22 ja 3. palautuspäivä 19.5.23.
Evaluation methods and criteria
Viikkotehtävät (hyv./hyl.) ja tentti 3 op (hyl./T1-K5). Viikkotehtävien puruissa ja simulaatiossa läsnäolovelvoite
Oppimistehtävä 2 op
Failed (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- ei tunne sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tuntee vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- jonkin verran puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- tuntee alustavasti sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- osaa arvioida asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet ja käytäntöjä
- osaa arvioida monipuolisesti asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet ja toimintamuotoja
- tuntee laajasti kuntoutuksen palvelujärjestelmän ja sen kompleksisuuden
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä.
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Further information
-