Siirry suoraan sisältöön

Toiminnallisuuden edistäminen I (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF65-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.07.2022 - 30.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2022 - 16.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Toimintaterapeuttikoulutus
Opettajat
Kirsi Kero
Irina Katajisto-Korhonen
Johanna Säteri
Anu Kuikkaniemi
Heli Arokki
Vastuuopettaja
Anu Kuikkaniemi
Opintojakso
TH00BF65
Toteutukselle TH00BF65-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Syksy 2022:

2t Mielenterveyskuntoutujan toiminnallisuuden tukemisen käytännön harjoittelu (info / teoriaopetus)
vk 40-45 Mittareiden käytännön harjoittelu itsenäisesti
vk 46 18.11 Harjoittelun purku

Heli Arokki Leikin arviointi:
Leikin arviointi teoria, lähiopetus n.4h
Arviointimenetelmä: VMI, käytännönharjoitus
Käytännön toteutus Leikin arviointi, pakollinen harjoittelu vk 37 sekä myöhemmin kurssilla VMI-testi
Purku leikin arvioinnille 27.9
VMI-testi kirjallinen palaute

Harjoittelu käytännössä:
KOTE-tunnilla harjoittelun oppimistehtävien sisällön ohjaus, harjoitteluun liittyvät käytännön asiat

Syksy2022:
harjoittelu käytännössä
25.11 mennessä harjoittelun GAS- tavoitteiden ohjaus ja hyväksyminen ITSLearningin välityksellä

Viikolla 50 loppukeskustelu opiskelija, ohjaaja ja opettaja kesken Teamsillä 30 min/ opiskelija, jolloin arviointilomake ITSLearningiin ja alkuperäinen työvuorotaulukko omalle tuutorille ja alustava asiakasraportti on palautettu ITSLearingiin

16.12.22 KOTE:ssa Harjoittelun palautekeskustelu

19.12.22 mennessä lopullinen asiakasraportti on palautettu.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.
• perustella ja toteuttaa ohjattuna toimintaterapiaprosessia toimintaterapian teoreettisen mallin mukaan,
• analysoida arvioinnissa ja/tai terapiassa käytettävää toimintaa tehtävä- ja yksilösuuntautuneesti ja käyttää analyysiä hyödyksi toteutuksessa,
• tunnistaa toimintaterapeutin ja muiden ammattilaisten toimenkuvan harjoittelupaikkansa moniammatillisessa työyhteisössä.

Sisältö

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu
Toimintaterapian teoreettiseen malliin perustuva asiakkaan terapiaprosessin toteutus ja raportointi
Systemaattinen tiedonkeruu toimintaterapiaprosessissa
Toiminnan analysointi tehtävä- ja yksilölähtöisesti
Moniammatillisuus työyhteisössä

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua ja käytännön harjoittelua työelämässä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tekemällä oppimisen periaattein.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijan työtä vastaa 1 op = 270t
2op 54t Irina
2op 54t Heli (7hx2 päiväkodissa, teorialähiopetus 8h, leikinarviointi ja raportointi 28h sekä purku 4h)

6op eli 162t, josta 1op=27t kirjallinen oppimistehtävä (ei sisälly käytännön tunteihin) ja käytännön harjoitteluosuus työpaikalla 135t eli 4vko


Tehtävänannot ITSLearning:ssä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteerit on kuvattu harjoittelun arviointilomakkeessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoittelun arviointi kuvattu ItsLearningissä .

Lisätiedot

Opiskelija kustantaa harjoittelun matka- ym. kustannukset itse.

Siirry alkuun