Skip to main content

Foundation of the Health Promotion (5 cr)

Code: TH00BP94-3006

General information


Enrollment
14.06.2022 - 30.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Salakari
Course
TH00BP94
No reservations found for realization TH00BP94-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Terveyden edistämisen tietoperusta -opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa väestön terveyden ja hyvinvoinnin sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden merkityksen terveyden edistämisen lähtökohtana. Hän tuntee terveyden edistämisen erityisosaamista edellyttävät käsitteet sekä terveyden edistämisen eettisen perustan ja arvolähtökohdat.
·Opiskelija tietää terveyden edistämisen alueelliset, kansalliset ja kansainväliset tutkimus- ja kehittämisohjelmat ja niitä ohjaavat säädökset sekä osaa käyttää terveyden edistämisen tietoperustaa toiminnassaan. Lisäksi hän osaa analysoida ja arvioida väestön terveyttä ja hyvinvointia kuvaavia tutkimuksia ja muuta ajankohtaista informaatiota osana terveyden edistämisen.

Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, keskusteluun ja seminaareihin.

Opetus toteutuu seuraavasti:
30.8.2022 klo 11.00-12.30 Orientaatio ja tehtäväksiannot
27.9.2022, klo 12.30-15.30 Opetus, Kyselytunti
28.9.2022 klo 8.30-14.00 Kirjatentti ja opetus
17.11..2022 klo 8.30-14.00, Kirjallisen tehtävän esittelyt ja yhteenvedot
lisäksi tapaamisia verkossa, joista sovitaan erikseen opintojakson alussa.

Objective

After completing the course, the student is able to:
· understand the fundamental role that the population’s health and well-being and the underlying factors play in health promotion
· become familiar with regional, national and international research and development programmes for health promotion and the regulations governing them
· master the concepts, knowledge and fundamental values required for health promotion expertise and become familiar with the ethical foundation and fundamental values of health promotion
· learn to apply basic health promotion knowledge in their activities analyze and appraise studies describing the population’s health and well-being, as well as other current information in the context of health promotion development

Content

· Fundamental values and knowledge of health promotion
· Salutogenesis, health literacy and its support, self-care
· International and national programmes and strategies
· Life-cycle approach, environmental health, cultural well-being, literacy of population
· Assessment of the population’s health and well-being
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· The future of health promotion and related development challenges

Materials

Kirjatentti:
Teos: ANNA-MAIJA PIETILÄ & ANJA TERKAMO-MOISIO (TOIM.)
NÄKÖKULMIA TERVEYTEEN JA SEN EDISTÄMISEEN, 2019
Linkki teokseen sähköisessä oppimisympäristössä.

Opetuksessa käytettävä muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä.

Teaching methods

Opetus toteutuu verkossa eri oppimismenetelmin.

Exam schedules

Kirjatentti ajankohta päivitetään tänne.
Tarvittavat uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa

Student workload

Oppimistehtävät:
Verkkokeskustelu ajalla
Kirjatentti
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.

Opintojakson työmäärä: 135 tuntia

Kirjatentti 2 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 20 tuntia
Verkkokeskustelu 5 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia

5op = 135tuntia

Evaluation methods and criteria

Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.

Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.

Go back to top of page