Copywriting eri medioihin (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081329-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.04.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja lmiöitä
- vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
- tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä. Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan ohjeistama.
Opetusmenetelmät
Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut
Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.
Mahdollinen yhteistyö AD-opiskelijoiden kanssa tarvittaessa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedagogiikan menetelmät.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu. Kielen joustavuus eri medioissa.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.
Sisällön jaksotus
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä..
Opiskelija tekee yhteistyötä teatteri-ilmaisuohjaajaopiskelijoiden kanssa. Hän laatii eri tekstityyppejä, some-suunnitelman ja mahdollisuuksien mukaan myös visuaalista viestintää teatteriohjaustyölle.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Viestintäkanava ja lisätietoja
14.11. klo 9-14
15.11. klo 9-14
16.11. klo 9-12
17.11. klo 9-14
21.11. klo 9-12
22.11. klo 9-14
23.11. klo 9-12
24.11. klo 9-14
JV:
29.11. klo 9-14
30.11. klo 9-14
1.12. klo 9-14
8.12 klo 9-14
13.12. klo 9-14
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi opintojakson tehtävien avulla, ei tenttiä.