Skip to main content

Higher education studies and Finnish as a second language 2 (B1) (5 cr)

Code: TE00CB04-3003

General information


Enrollment
18.03.2022 - 31.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Yhteiset palvelut
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 30
Degree programmes
Higher education preparatory program for immigrants
Teachers
Tiina Hirard
Scheduling groups
Pienryhmä (Size: 50 . Open UAS : 50.)
Small groups
Pienryhmä
Course
TE00CB04
No reservations found for realization TE00CB04-3003!

Evaluation scale

H-5

Objective

The students broaden their vocabulary and knowledge of basic skills of the field of their interest. The students comprehend texts of the field and they can also produce short field-specific texts and oral presentations. The students can verbalize problems and can explain the process of problem solving. Finnish language proficiency level: B1.1–B1.2 (CEFR).

Content

In reading comprehension, the students progress from understanding popular texts to more demanding texts and practice summarizing them both in speech and writing. The students practice language needed in mathematics and in problem solving. The students strengthen their command of field-specific terminology and essential grammatical structures.

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan näyttökokeena Turun AMK:n Kupittaan kampuksella perjantaina 3.6. Kokeeseen sisältyy neljä tehtävää, joista kaksi suoritetaan kirjallisesti, yksi suullisena esityksenä ja yksi ryhmäkeskusteluna. Kirjalliset tehtävät suoritetaan sähköisesti itslearning-järjestelmässä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Tehtävien sisällöt ovat ammatillisia ja työelämälähtöisiä. Kokeeseen sisältyy myös yhteisöllistä oppimista, joka toteutuu pienryhmätyöskentelynä. Näyttökokeessa huomioidaan monipuolisesti kaikki kielitaidon eri osa-alueet.

Student workload

Näyttökoe järjestetään 3.6. klo 9-12 Turun AMK:n Kupittaan kampuksella. Opintojaksolle ilmoittaudutaan avoimen AMK:n kautta 31.5.2022 mennessä.

Tarkemmat tiedot näyttökokeen ajasta ja paikasta sekä ohjeet näyttökokeen tehtäviin löytyvät itslearning-järjestelmästä. Opiskelija pääsee kirjautumaan itslearning-järjestelmään kurssi-ilmoittautumisensa jälkeen aktivoituaan Turun AMK:n käyttäjätunnuksen.

Näyttökokeeseen sisältyy neljä tehtävää, joista kaksi suoritetaan kirjallisesti, yksi suullisena esityksenä ja yksi ryhmäkeskusteluna. Kirjalliset tehtävät suoritetaan sähköisesti itslearning-järjestelmässä.

Näyttökokeessa suoritettavat neljä tehtävää liittyvät seuraaviin aihealueisiin:
- asiakaspalvelutilanteet
- tilastotiedot
- pichaus
- innovaatiot

Tehtävien sisällöt ovat ammatillisia ja työelämälähtöisiä. Kokeeseen sisältyy myös yhteisöllistä oppimista, joka toteutuu pienryhmätyöskentelynä. Näyttökokeessa huomioidaan monipuolisesti kaikki kielitaidon eri osa-alueet.

Näyttökokeen suorittamalla voi osoittaa Turun ammattikorkeakoulun avoimen AMK:n polkuopintoihin hakevalta vaaditun suomen kielen taidon, jos koe on suoritettu vähintään arvosanalla 3.

Evaluation methods and criteria

Arvioitavat tehtävät:
- Kirjallinen tehtävä 1: asiakaspalvelutilanteet
- Kirjalinen tehtävä 2: tilastotietojen esittely
- Suullinen esitys: pitchaus
- Ryhmäkeskustelu


Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat edellä mainitut oppimistehtävät, jotka arvioidaan asteikolla 0–2.

• 0: täydennettävä – tehtävässä ei ole noudatettu ohjeita, kieli ei ole ymmärrettävää tai tehtävää ei ole tehty
• 1: hyväksytty – tehtävä on tehty ohjeiden mukaan ja se on kielellisesti ymmärrettävä
• 2: erinomainen – tehtävä osoittaa perehtyneisyyttä ja on kielellisesti selkeä

Tehtävien maksimipistemäärä on 8 p. Arvosana muodostuu pisteiden perusteella seuraavasti:

0–2 p = 0;
3 p = 1
4 p = 2;
5 p = 3;
6 p = 4;
7–8 p = 5

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja osaa analysoida aihepiiriin liittyviä asioita sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa.

Qualifications

Minimum language proficiency level B1 in Finnish.

Go back to top of page