Audiovisual planning 1 (2 cr)
Code: 2011515-3006
General information
- Enrollment
- 05.09.2022 - 14.11.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.11.2022 - 31.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Esa Pukero
- Course
- 2011515
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tutustutaan valoon ilmiönä, Tutustutaan työkaluihin, jolla saadaan kuva suunnitelmasta näyttämölle ja rakennetaan tekniikka sen kuvan toteuttamiseksi.
Äänen perusteet.
Esitystekniikan suunnittelulliset perusteet. Miten esitystekniikka liittyy esityskokonaisuuteen?Opiskelijalle tulee tutuksi, suunnittelun lisäksi, käytännön kautta työskentely projekti- tai opinnäytetyöohjausten valoajajana ja/tai ääniajajana.
Objective
Opiskelija osaa esityksen audiovisuaalisen rakennuksen ja suunnittelun perusteet
Content
Luennot, harjoitukset, työpajat, itsenäinen työ, kirjalliset työt.
Materials
Luentomuistiinpanot, esitystekniset järjestelmät.
Teaching methods
Luennot, harjoitustehtävät ja muistiinpanot. Oma suunnittelu.
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus teorian ja käytännön kautta sekä työskentely työryhmän jäsenenä produktioissa.
Evaluation methods and criteria
Läsnäolo, tehdyt tehtävät, aktiivisuus, Taito soveltaa oppimaansa omasta lähtökohdasta.
Failed (0)
Tekemättömät tehtävät, läsnäolon puuttuminen, häirintä, epäasiallisuus ja passiivinen toiminta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Työ on tehty rimaa hipoen, lähellä minimitasoa. Motivaatio ei ole ollut kohdallaan, käytetyt keinot osin sattumanvaraisia ja osin perusteltuja. Osaamisesta on kuitenkin näyttöä ja omia taipumuksia prosessissa ja lopputuloksessa on nähtävissä.
Työ on tehty hätäisesti suorittaen. Näyttö on niukkaa ja epätasaista. Työ on luonnos ja viimeistelemätön, eikä tehtyjä ratkaisuja pysty perustelemaan
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointi kuten kohdassa kiitettävä, mutta kaikin kohdin arviointi ei täytä kiitettävän ehtoja.
Tekee työtä kiinnostuneesti ja vastuuntuntoisesti, käyttää omaksumiaan taitoja ja ilmaisukeinot ovat perusteltavissa ja hahmotettavissa. Lopputulos on kokonainen, mutta riskitön tai kiitettävästä puuttuu useampi kuin yksi kohta.
Assessment criteria, excellent (5)
Tekee työtä kiinnostuneesti, oma- aloitteisesti ja vastuuntuntoisesti, tekijä edesauttaa koko ryhmän onnistumista. Työtä tehdään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Tekijän keinot ovat harkittuja ja perusteltuja. tekemisessä ja lopputuloksessa näkyy oma käsiala sekä taito soveltaa oppimaansa.