Skip to main content

Leadership Change (5 cr)

Code: MS00BR56-3002

General information


Enrollment
10.05.2022 - 10.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.05.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master of Business Administration, Management of Social and Health Services and Business
Teachers
Sirpa Hänti
Tuuli Lahti
Course
MS00BR56
No reservations found for realization MS00BR56-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

After completing the course, the student is able to:
- Analyze and develop yourself as a capable leader
- Create a new image of the Social and Health Care Sector at regional, national and international level

Contents:
- Self-management and leadership development
- The Importance of Leadership Style and Behavior in Working Community Enforcement and Wellbeing
- Renewing image of the Social and Health care Sector

Objective

After completing the course, the student is able to:
- Analyze and develop yourself as a capable leader
- Create a new image of the Social and Health Care Sector at regional, national and international level

Content

- Self-management and leadership development
- The Importance of Leadership Style and Behavior in Working Community Enforcement and Wellbeing
- Renewing image of the Social and Health care Sector

Materials

Järvensivu, T. (2019/2020). Verkostojen johtaminen. Opi ja etene yhdessä.
Järvinen, P.T., Rantala, J., & Ruotsalainen, P. (2014). Johda suoritusta. Helsinki: Talentum.
Kallankari, S. (2019). Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon. Duodecim.
Mattila, P. (2018). Peilejä johtamiseen. Helsinki: Alma Talent.
Piili, M. (2006). Esimiestyön avaimet: Ihmisten kohtaaminen ja ohjaaminen. Helsinki: Tietosanoma.
Rantanen, J., Kankaanpää, H. & Leppänen, I. (2020). Johda tunneilmastoa. Vapauta työyhteisösi todellinen potentiaali. Helsinki: AlmaTalent.
Vilkman, U. (2016). Etäjohtaminen. Tulosta joustavalla työllä. Helsinki: Alma Talent.

At least two additional sources based on the student's choice. One of these can be an interview of a leader.

Teaching methods

In the study unit some theoretical models of management and leadership are considered and the chosen models are implied and reflected in a the student's own management and leadership development process.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovation pedagogy is applied in several ways, at individual, group, and network level, in approaching the changing management and leadership process.

Completion alternatives

-

Student workload

Reading the literature and participating to the "book club" in the class.
Report and presentation: analyzing and developing one's own leadership skills.
Ca 135 h.

Evaluation methods and criteria

Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin.

Failed (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä (1): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

Arvosana 2 on parempi kuin 1, mutta ei yllä arvosanaan 3.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä (3): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

Arvosana 4 on parempi kuin 3, mutta ei yllä arvosanaan 4.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote.

Go back to top of page