Siirry suoraan sisältöön

Englannin kieli ja näyttöön perustuva hoitotyö (3 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BV75-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.12.2021 - 02.01.2022

Ajoitus

01.03.2022 - 31.10.2022

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Ensihoitajakoulutus

Opettaja

  • Camilla Laaksonen
  • Pinja Aitio

Ryhmät

  • PENHOS21
    Ensihoitajakoulutus, Turku, S21

Tavoitteet

Ammatilllisuus ja eettisyys, hoitotiede ja näyttöön perustuva toiminta ensihoidossa ja hoitotyössä
• tietää ja omaksuu hoitotyön keskeiset käsitteet, arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet ja harjaantuu niiden soveltamisessa hoitotyön käytännön tilanteisiin
• erottaa yksityisen ja ammatillisen roolin sosiaalisen median käytössä
• tietää hoitotyön tietoperustan
• tunnistaa ensihoitajan ja sairaanhoitajan vastuut ja tehtäväalueet
• tietää näyttöön perustuvan toiminnan hoitotyössä
• osaa tiedonhaun ja tiedon totuudellisuutta yleisimmistä terveystieteiden tietokannoista

Sisältö

Sisältö
• epistemologian ja etiikan keskeiset käsitteet
• ammattietiikka ja kollegiaalisuus
• potilaan oikeudet ja itsemäärääminen
• eettisten ongelmien tunnistaminen ja käsittely
• eettinen toiminta ensihoitajan ja sairaanhoitajan työssä
• hoitotiede tieteenalana
• näyttöön perustuva toiminta - käsitteet ja toiminnan lähtökohdat
• keskeiset hoitosuositukset
• tiedonhankinta

Oppimateriaalit

Materiaalit tulevat saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Opiskelijalle ei materiaalikustannuksia.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus Zoomissa.

Sisällön jaksotus

Verkko-opetus tapahtuu Zoomissa, linkki tapaamiseen lähetetään opiskelijoille ennen ensimmäistä tuntia. Linkki pysyy samana koko opintojakson ajan.

Englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa harjoitellaan alakohtaisten tehtävien ja sisältöjen avulla. Opintojaksolla kirjoitetaan ja luetaan tekstejä, pidetään suullinen esitelmä, keskustellaan ja harjoitellaan tärkeää sanastoa. Opiskelija saa itsevarmuutta kielen käyttämiseen työelämässä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssiarvosanaan vaikuttavat läsnäolon lisäksi sekä suulliset että kirjalliset suoritukset. Tarkemmat tiedot kurssilla.

Opettajan palautteen lisäksi opiskelija saa vertaispalautetta muilta opetusryhmän jäseniltä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelijan kielenkäyttö on epäjohdonmukaista ja paikoin vaikeasti seurattavaa. Opiskelija kuitenkin hallitsee keskeisimmän ammattisanaston, ja osaa käyttää sitä sekä puheessa että kirjoituksessa. Opiskelijan tuotos sisältää rakenteellisia ja sanastollisia virheitä, mikä saattaa vaikuttaa paikoin ymmärrettävyyteen. Viesti pystytään pääasiallisesti välittämään sekä puheessa että kirjoituksessa virheistä huolimatta. Opiskelija osallistuu opetukseen vaihtelevan aktiivisesti, eikä hakeudu kielenkäyttötilanteisiin vapaaehtoisesti. Kurssisuoritukset on palautettu.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelijan kieli on tilanteeseen sopivaa, loogista, sujuvaa ja selkeää sekä kirjallisesti että suullisesti. Puhetta ja tuotettua tekstiä on helppo seurata. Opiskelijalla on alakohtainen sanasto kohtalaisen hyvin hallussa, ja hän osaa käyttää sitä hyödykseen kirjallisessa ilmaisussa. Virheitä saattaa esiintyä silloin tällöin sekä puheessa että kirjoituksessa, mutta ne eivät vaikuta kriittisesti ymmärrettävyyteen. Opiskelija on seurannut suorituksissaan tehtävänantoa ja hänen tuotoksensa ovat tyyliltään ammatillisia. Opiskelija osallistuu pääosin aktiivisesti opetukseen ja vuorovaikutustilanteisiin. Kurssisuoritukset on palautettu ja tehty hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan kieli on monipuolista, taitavaa, asianmukaista ja osuvaa sekä kirjallisissa että suullisissa suorituksissa. Puhetta ja tuotettua tekstiä on miellyttävää seurata. Alakohtainen sanasto on erinomaisesti hallinnassa ja opiskelija osaa käyttää sitä hyödykseen tuotoksissaan. Opiskelija on taitava vuorovaikuttaja ja tarttuu innokkaasti tilaisuuksiin käyttää kieltä. Sekä suullisessa että kirjallisessa tuotoksessa on käytetty monimutkaisia rakenteita. Opiskelija on ollut aktiivinen kurssilla ja kurssisuoritukset osoittavat erinomaista valmiutta käyttää kieltä.