Skip to main content

Introduction to Digital Business (5cr)

Code: 3041232-3014

General information


Enrollment
01.12.2022 - 16.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 200
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Saara Tikkanen
Arto Manninen
Groups
LTOPS22A
LTOPS22A
LTOPS22B
LTOPS22B
LTOPS22C
LTOPS22C
LTOPS22D
LTOPS22D
LTOPS22E
LTOPS22E
LTOPS22F
LTOPS22F
LTOPS22G
LTOPS22G
LTOPS22H
LTOPS22H
Course
3041232

Unfortunately, no reservations were found for the realization Introduction to Digital Business 3041232-3014. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu tammi-toukokuu 2023. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Objective

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Content

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Materials

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Teaching methods

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Completion alternatives

N/A

Student workload

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Failed (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.

Go back to top of page