Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit (10 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CL45-3001
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
05.09.2022 - 30.05.2023
Opintopistemäärä
2 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
PMYYNS21Myyntityö S21
-
MyAkatemiaMyyntiAkatemia
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda ja ylläpitää yhteyksiä yrityksiin
- myydä omaa osaamistaan
- suunnitella, toteuttaa ja raportoida kehittämisprojektin
Sisältö
Kehittämisprojektin ja projektitiimin suunnittelu.
Projektityön toteutus, seuranta ja raportointi.
Oppimateriaalit
Treenien ja kirjareflektioiden lähteet.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.
Sisällön jaksotus
Kehittämisprojektien vetäminen tai projekteihin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja projektin suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus sekä loppuraportointi.
Opiskelijalla on valmiudet projektimaiseen työskentelyyn yhdessä asiakkaan kanssa ja hän osaa tavoitteellisesti suunnitella ja toteuttaa projekteja. Opiskelija tutustuu projektihallinnan työkaluihin ja osaa käyttää jotain näistä.
Opiskelija osaa myyntiprosessin vaiheet, aikataulutuksen sekä kommunikaation sekä oman tiimin että asiakkaan suuntaan. Opiskelija osaa kuunnella asiakasta ja toimia asiakaslähtöisesti. Asiakaspalaute ohjaa toimintaa.
Viestintäkanava ja lisätietoja
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.
Hylätty (0)
Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• toimia osana projektitiimiä
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida kehittämisprojektin
• käyttää eri projektityökaluja
• arvioida projektissa omaa tekemistään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyvä (3 - 4), opiskelija osaa
• edellä mainitut asiat (arvosana 1-2) sekä
• arvioida projektin mahdollisia riskejä
• soveltaa yhtä tai useampia projektityökaluja ammattimaisesti kehittämisprojekteissa
• hallita viestinnän ja kommunikoinnin projektiryhmän ja toimeksiantajan välillä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
• hallitsee edellä mainitut asiat arvosana 1-4) sekä
• saavuttaa kehittämisprojektissa korkean asiakastyytyväisyyden
• osaa toimia paineen alla vaativissa tilanteissa
• osaa tavoitteellisesti vetää tiimiä tai toimia osana sitä ottaen siinä tärkeän ja dialogisen roolin.