Basics of Business (3 cr)
Code: TE00CL49-3002
General information
- Enrollment
-
02.07.2022 - 16.09.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 15.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
- Teachers
- Heidi Kurvinen
- Course
- TE00CL49
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija tuntee kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Opiskelija osaa kuvata yrittäjyyden peruspiirteitä ja arvioida omia mahdollisuuksiaan toimia yrittäjänä. Opiskelija osaa nimetä yritysten sidosryhmiä ja kuvailla niiden suhdetta yrityksiin. Opiskelija osaa pääpiirteittäin kuvailla oikeudelliset yritysmuodot ja osaa noudattaa sopimusoikeuden perusperiaatteita ja kertoa markkinoinnin peruskeinoista.
-yrittäjyys ja yritystoiminnan aloittaminen
-yrityksen toimintaympäristö ja sidosryhmät
-yritysmuodot
-markkinoinnin keinot
-sopimukset
Objective
The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. He/ She can use the basic terminology of business administration and explain the legal rules of conclusion of an agreement.
Content
Company Forms
Business environment
Marketing
Basics of Business Law
Materials
Lähituntien materiaalit, artikkelit, erilaiset uutiset, tutkimukset, nettilähteet ja muu mahdollinen materiaali. Omat muistiinpanot.
Teaching methods
Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten luentomateriaalien, uutisten, harjoitusten, case -aineistojen ja mahdollisesti toimeksiantojen avulla. Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja. Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu kuitenkin keskustellen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen ja harjoitusten aikana, sekä tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teroreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa.
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
Harjoitukset, oppimistehtävät, ryhmätehtävät, (mahdollisesti esitys) ja Kooste Lopputehtävä. Opiskelijan kokonaistyömäärä 3 op. Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.
- itsenäinen tiedonhaku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät
- oppimisympäristönä Itslearning
Evaluation methods and criteria
Kurssin läpäiseminen edellyttää: Kaikki oppimistehtävät palautettu ohjeiden mukaisesti, osallistumista luennoille / tuntityöskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn. Jokaisen opiskelijan edellytetään osallistuvan aktiivisesti opetukseen. Oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.
ARVOSANAN MUODOSTUMINEN:
75 % Oppimistehtävät ja osallistuminen tuntityöskentelyyn
25 % Kooste Lopputehtävä
Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia.
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Kaikkia oppimistehtäviä ei ole palautettu. Harjoituksia tekemättä ja/tai työskentely ja harjoitukset alle 50 % kokonaispistemäärästä ja/tai ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi.
Kooste Lopputehtävä suoritus alle 50 % kokonaispistemäärästä
Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Vastaavasti ryhmätyöskentelyyn osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla yritystoiminnan perusteita ja sen osa-alueita. Kaikki harjoitukset tehty ja työskentelyyn osallistuminen on arvioitavissa osallistumista vaativien tehtävien osalta. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi. Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien, Casen ja osallistuminen tuntityöskentelyyn kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.
Kooste Lopputehtävä suoritus 50% - 65% kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut hyvin luennoilla käytävään keskusteluun ja kyennyt rakentamaan kurssilla käsiteltäviä aiheita oman aikaisemman tietotaitonsa sekä kurssilla aikaisemmin opittujen kokonaisuuksien päälle. Ryhmätöissä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esityksiin. Aihepiirien käsittely on kypsää, rakentavaa ja kriittistä. Kaikki harjoitukset tehty ja työskentelyyn osallistuminen on arvioitavissa osallistumista vaativien tehtävien osalta. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi. Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen ja osallistuminen tuntityöskentelyyn kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.
Kooste Lopputehtävä kokonaispistemäärä 65-85% kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti yritystoiminnan eri osa-alueiden kytkeytymisen toisiinsa sekä analysoimaan kannattavan liiketoiminnan edellytyksiä. Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla ja opiskelija on kyennyt ryhmätyössä muokkaamaan ryhmänsä tuotosta erinomaiseen suuntaan sekä yhteistyössä muiden kanssa tuomaan aitoa lisäarvoa esityksiin.
Kaikki harjoitukset tehty ja työskentelyyn osallistuminen on arvioitavissa osallistumista vaativien tehtävien osalta. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi. Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen ja osallistuminen tuntityöskentelyyn kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä
Kooste Lopputehtävä kokonaispistemäärä yli 85% kokonaispistemäärästä.