Dokumentaarinen työskentely (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2021036-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.09.2022 - 01.11.2022
Ajoitus
25.10.2022 - 21.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
4 - 10
Koulutus
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Otto-Ville Väätäinen
Ryhmät
-
PKUVAS21Kuvataiteen koulutus S21
Tavoitteet
Opiskelija
- tunnistaa dokumentaarisen valokuvan käytännöt ja lajityypit.
- osaa suhtautua kriittisesti valokuvaan ja dokumentaarisuuteen.
- osaa työskennellä itsenäisesti annetun rajauksen puitteissa.
- osaa hyödyntää valokuvan dokumentaarista traditiota suhteessa omaan työskentelyynsä.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään dokumentaarisen valokuvan traditioon ja nykyhetkeen sekä sovelletaan tietoa omaan työskentelyyn. Opiskelija valmistaa annetun rajauksen puitteissa oman itsenäisen teossarjansa.
Sisällön jaksotus
Toteutetaan yhteistoteutuksena Valokuvan menetelmät II kanssa. Ohjelman laativat yhdessä vieraileva opettaja ja Otto-Ville Väätäinen.
Kysy tarvittaessa lisätietoja Otolta:
otto-ville.vaatainen@turkuamk.fi
+358 40 355 0184
HUOM: toteutus osittain mahdollisesti enganniksi (meille on tulossa kaksi vaihto-opiskelijaa)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi opintojakson päätyttyä.
Tämän lisäksi opintojaksolla käydään taiteelliseen työhön ja siihen liittyvään praktiikkaan kohdentuvaa arviointikeskustelua: Opintojakson lopussa ja keskivaiheilla pidetään ryhmäpalautepäivä ja opiskelijan työtä arvioidaan aina, kun siihen luonnollinen tilanne muotoutuu sekä opettajan ja opiskelijan että opiskelijatovereiden kesken.
Hylätty (0)
Tehtävät tekemättä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osa tehtävistä tekemättä ja opetukseen osallistuminen puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävät tehty ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti opetukseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävät tehty kiitettävästi ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti opetukseen sekä osoittanut oma-aloitteisuutta tiedon ja taidon haussa ja kehittämisessä.