Service Counselling and Recording of Information (5 cr)
Code: TH00CA41-3003
General information
- Enrollment
-
01.12.2022 - 04.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.05.2023 - 01.06.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Riina Riihimäki
- Juha Knuuttila
- Course
- TH00CA41
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Vko 18 to 4.5.23 klo 10-11.30. Opintojakson aloitus. RR, JK.
klo 12.30-15.45 Itsenäinen työskentely tiimeissä (ryhmäytyminen, viikkotehtävä 1.)
pe 5.5.23 Itsenäinen työskentely tiimeissä (viikkotehtävä 1.)
Viikko 18 on Terhyn kv-viikko, varaudutaan osallistumaan vierailijoiden luennolle (ohjelma vahvistuu myöhemmin).
Vko 19 to 11.5.23 klo 9-11.30, ryhmä A 1. viikkotehtävän purku. RR, JK.
klo 12.30-15 ryhmä B, 1. viikkotehtävän purku RR, JK.
pe 12.5.23 Itsenäinen työskentely tiimeissä (viikkotehtävä 2.)
Vko 20 pe 19.5.23 klo 9-11.30 ryhmä A, 2. viikkotehtävän purku. RR, JK.
12.30-15 ryhmä B, 2. viikkotehtävän purku. RR, JK.
Vko 21 to 25.5.Itsenäinen työskentely tiimeissä (viikkotehtävä 3.).
pe 26.5.23 klo 8.15 -9.45, 10-11.30 ryhmä A, 3. viikkotehtävän purku simulaationa. RR, JK.
klo 12.30-14, 14.15-15.45 ryhmä B, 3. viikkotehtävän purku simulaationa. RR, JK.
Paikka Medisiina D, simulaatiotilat 3 (D 2022+ debriefing D2034) ja 4 (D2024 + debriefing D2035), Kiinamyllynkatu10. Tulkaa paikalle ala-aulaan n. 10 minuuttia ennen.
Vko 22 to 1.6.23 klo 12.00-12.30 Verkkotentti.
klo 12.45-14 Kirjaamistehtävän palautetilaisuus (Zoomissa).
Objective
• you understand the process of client relationships and are familiar with the phases of the client process
• you are familiar with the process and different models of service counselling
• you know how to assess clients’ need for services and, based on this assessment, plan clients’ service paths and guide them to services
• you are familiar with the objectives of social rehabilitation
• you know the basic concepts and responsibilities of recording client data and know how to record your work with clients
Content
• assessment of clients’ work ability and functional capacity
• the service duties of social welfare
• the rehabilitation service system
• formal recording of client data in social welfare and the governing legislation
• information security and the governing legislation
Materials
Sähköinen materiaali, löytyy Itslearningistä jakson alkaessa.
Teaching methods
yksilötyöskentely
ryhmätyöskentely (tiimityöskentely)
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen
Exam schedules
Opintojakson 1. uusintatentti 23.8.2023 klo 8-8.30.
2. uusintatentti 15.11.2023 8-8.30.
Pedagogic approaches and sustainable development
Käänteinen oppiminen
Simulaatio-oppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Opiskelijan työn mitoitus:
- Osallistuminen opintojakson aloitukseen ja viikkotehtävien purkuihin.
- Viikkotehtävien tekemiseen osallistuminen omassa ryhmässä
- Oppimistehtävän tekeminen
- Opintojakson henkilökohtaisen osaamisen näyttäminen tentissä.
Oppimistehtävän ohjeistus Itslearningissa opintojakson alkaessa. 1. palautuspäivä 1.6.23
2. palautuspäivä 23.8.23 ja 3. palautuspäivä 20.12.23.
Evaluation methods and criteria
Viikkotehtävät (hyv./hyl.) 2 op ja tentti 1 op (hyl./T1-K5). Viikkotehtävien puruissa läsnäolovelvoite.
Oppimistehtävä 2 op.
Failed (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- ei tunne sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tuntee vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- jonkin verran puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- tuntee alustavasti sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- osaa arvioida asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet ja käytäntöjä
- osaa arvioida monipuolisesti asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet ja toimintamuotoja
- tuntee laajasti kuntoutuksen palvelujärjestelmän ja sen kompleksisuuden
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja osaa soveltaa niitä.
Further information
-