Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.01.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
9 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 39
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Susanna Virta
Anne Lämsä
Ryhmät
PSOSK22V
Sosionomi (AMK), Salo, verkko K22
Opintojakso
TH00CA89

Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 16.05.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3001

Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Ennen harjoittelun aloittamista opiskelijalla pitää olla suoritusmerkinnät asiakastyön projektiharjoittelusta sekä asiakastyön harjoittelusta.

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu on ajoitettu ryhmälle psosk22v keväälle 2024 seuraavaa aikataulua noudattaen:

to 18.1.2024 klo. 16-18 Harjoitteluun lähettäminen SAKE-tapaamisen yhteydessä / AL & SV

to 16.5.2023 klo 16-18 Harjoittelun väliohjaus tuutorryhmissä / AL & SV

to 30.5.2024 klo. 16-18 Harjoittelun purku tuutorryhmissä / AL & SV

Huom! Jaksolla ei ole omaa itslearning-alustaa, vaan käytössä on ryhmän Kotipesän harjoitteluprosessi -osio.

Muutokset mahdollisia jakson alkamiseen saakka.

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kevät 2024:
Harjoittelusuunnitelma (palautus Itsiin viimeistään 17.3.2024)
Harjoitteluraportti (palautus Soproon)
Työajanseurannan palautus ja kirjaus Soproon

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Harjoittelun ja harjoittelutehtävien suorittaminen hyväksytysti

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.

Siirry alkuun