Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2022 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2023 - 31.01.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 9 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 39
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Susanna Virta
- Anne Lämsä
- Ryhmät
-
PSOSK22VSosionomi (AMK), Salo, verkko K22
- Opintojakso
- TH00CA89
Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 16.05.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3001 |
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Ennen harjoittelun aloittamista opiskelijalla pitää olla suoritusmerkinnät asiakastyön projektiharjoittelusta sekä asiakastyön harjoittelusta.
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu on ajoitettu ryhmälle psosk22v keväälle 2024 seuraavaa aikataulua noudattaen:
to 18.1.2024 klo. 16-18 Harjoitteluun lähettäminen SAKE-tapaamisen yhteydessä / AL & SV
to 16.5.2023 klo 16-18 Harjoittelun väliohjaus tuutorryhmissä / AL & SV
to 30.5.2024 klo. 16-18 Harjoittelun purku tuutorryhmissä / AL & SV
Huom! Jaksolla ei ole omaa itslearning-alustaa, vaan käytössä on ryhmän Kotipesän harjoitteluprosessi -osio.
Muutokset mahdollisia jakson alkamiseen saakka.
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kevät 2024:
Harjoittelusuunnitelma (palautus Itsiin viimeistään 17.3.2024)
Harjoitteluraportti (palautus Soproon)
Työajanseurannan palautus ja kirjaus Soproon
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Harjoittelun ja harjoittelutehtävien suorittaminen hyväksytysti
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.