Skip to main content

Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)

Code: KH00CA05-3004

General information


Enrollment
01.06.2023 - 05.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2023 - 12.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Taru Kankaanpää
Course
KH00CA05
No reservations found for realization KH00CA05-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Digitaalinen markkinointi:
- Google Analytics
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- display-mainonta

Brändäys:
- Brändin osa-alueet, brändin rakentaminen ja kehittäminen
- FMCG, nopeasti kiertävät kulutustavarat
- palvelu - ja B2B-kategoriat

Kurssiin sisältyy kaksi ennakkotehtävä, jotka annetaan viimeistään 29.8.

Lähitapaamiset, yhteensä 6 tapaamista:

5.9. klo 9-12

26.9. klo 9-12
26.9. klo 13-16

24.10. klo 9-12
24.10. klo 13-16

14.11. klo 9-12

Objective

Digital Marketing:
- Student is able to utilize digital marketing as an asset in company’s marketing, and knows how to apply theory into practice.
- Student knows the key terminology and metrics.
- S/he knows the role of search engine optimization and campaigns in driving traffic to website.
- Students learn the fundamentals of Google Analytics.

Brand Management:
- Student understands the holistic 360° branding process, its content and meaning
- Student understands and can analyse the three big categories – FMCG (Fast Moving Consumer Goods), service- and b-to-b -categories

Content

- Digital marketing channels: SEO, SEM, display advertising.
- Definitions of Inbound and Outbound marketing, targeting.
- Digital campaigns and buying methods.
- Students get the Google Analytics for Beginners Certificate upon passing the exam.
- Branding process
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Service and b-to-b brands

Materials

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Flipped learning
Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Completion alternatives

Ei valinnoisia suoritustapoja

Student workload

10 op=270 h
Lähitapaamiset 18 tuntia
Yksilötehtävät 80 tuntia
Pari-/ ryhmätehtävät 100 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 70 tuntia

Työmäärä koostuu yhteisistä lähitapaamisista, yksilö-, pari- ja ryhmätöistä.

Evaluation methods and criteria

Ennakkotehtävät (yksilö) osana kurssiaktiivisuuden arviointia:
- kokoa itsellesi digimarkkinoinnin sanasto
- tutustu brändin käsitteeseen annetun kirjallisuuden avulla

Google Analytics: Itslearning-tentti (yksilö) 10%
SEO/SEA-tehtävä (ryhmä) 20%
Display-kampanja (ryhmä) 20%
FMCG-bränditehtävä (yksilö) 30%
Palvelu- ja B2B-bränditehtävä sisältäen brändikanvaksen (ryhmä) 20%

Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.

Ennakkotehtäviä lukuunottamatta kaikki tehtävät ovat pakollisia. Ennakkotehtävien palautus vaikuttaa kuitenkin henkilökohtaisen aktiiivisuuden arviointiin.

Jos opintojakson tehtävät palautetaan myöhässä, se vaikuttaa arvosanaan alentavasti. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa. (Aamu- ja iltapäivän tapaamiset ovat erillisiä opetuskertoja.)
Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ymmärtää osittain keskeisimpiä digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteita.

Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti ja osallistunut riittävästi yhteisiin tapaamisiin.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteet . Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön ja pystyy esittämään perusteltuja ratkaisuja.

Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteet . Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön ja osoittaa analyyttisyyttä ja innovatiivisuutta esittämissään ratkaisuissa.

Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.

Further information

Itslearning

Go back to top of page