Skip to main content

Managing Sales and Marketing (5 cr)

Code: KH00BS07-3005

General information


Enrollment
01.06.2024 - 02.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Taru Kankaanpää
Marianne Renvall
Course
KH00BS07

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 10.09.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 01.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1170_Phi Phi
Tue 19.11.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 10.12.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005
SAL_1170_Phi Phi
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso keskittyy myynnin ja markkinoinnin yhteispelin johtamiseen. Saumattoman yhteistyön johtamisessa käytännönläheinen työkalu on myynnin pelikirja, jonka osa-alueisiin tutustutaan tarkemmin opintojakson aikana.
Myynnin pelikirja laaditaan valitulle yritykselle parityönä.
Opintojaksolla tehdään myös kaksi muuta oppimistehtävää (kirjareflektio ja myyntibudjetticase).

Kurssin aikataulu:
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, joka puretaan ensimmäisellä lähitapaamisella. Ennakkotehtävään liittyvä lukumateriaali ilmoitetaan viimeistään 27.8.2024.

Yhteiset tapaamiset:
10.9. klo 13-16
ti 1.10. klo 13-16
ti 19.11. klo 13-16
ti 10.12. klo 13-16

Objective

Student:
- comprehends the core knowledge and skills of sales and marketing management (management and leadership)
- recognizes the benefits which can be achieved in sales and marketing collaboration
- is able to describe the principles of management and leadership within a chosen company
- is able to utilize different marketing strategies and tools, ie. content marketing, in converting the buyer in buyer’s journey

Content

- theories of sales and marketing management and processes
- reports the company’s current situation by interviewing sales and marketing executive(s)
- builds a content marketing plan for a chosen company

Materials

Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Muut mahdolliset artikkelit, podcastit, materiaalit
Luentomateriaali ja mahdollisten vierailijoiden esitykset.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-pelikirjan rakentaminen ryhmätyönä
sekä itsenäiset tehtävät kuten tietoperustan omaksuminen, reflektion kirjoittaminen sekä myynticasen laskelmat.

Exam schedules

Ei tenttiä

International connections

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Kestävän kehityksen periaatteet huomiodaan myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa.

Student workload

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Osallistuminen lähiopetuskerroille
Ryhmätyön työstäminen
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Myynticasen laskelmat

Further information

Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Go back to top of page