Managing Sales and Marketing (5 cr)
Code: KH00BS07-3005
General information
- Enrollment
-
01.06.2024 - 02.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Taru Kankaanpää
- Marianne Renvall
- Course
- KH00BS07
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 10.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 01.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005 |
SAL_1170_Phi
Phi
|
Tue 19.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 10.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Myynnin ja markkinoinnin johtaminen KH00BS07-3005 |
SAL_1170_Phi
Phi
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso keskittyy myynnin ja markkinoinnin yhteispelin johtamiseen. Saumattoman yhteistyön johtamisessa käytännönläheinen työkalu on myynnin pelikirja, jonka osa-alueisiin tutustutaan tarkemmin opintojakson aikana.
Myynnin pelikirja laaditaan valitulle yritykselle parityönä.
Opintojaksolla tehdään myös kaksi muuta oppimistehtävää (kirjareflektio ja myyntibudjetticase).
Kurssin aikataulu:
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, joka puretaan ensimmäisellä lähitapaamisella. Ennakkotehtävään liittyvä lukumateriaali ilmoitetaan viimeistään 27.8.2024.
Yhteiset tapaamiset:
10.9. klo 13-16
ti 1.10. klo 13-16
ti 19.11. klo 13-16
ti 10.12. klo 13-16
Objective
Student:
- comprehends the core knowledge and skills of sales and marketing management (management and leadership)
- recognizes the benefits which can be achieved in sales and marketing collaboration
- is able to describe the principles of management and leadership within a chosen company
- is able to utilize different marketing strategies and tools, ie. content marketing, in converting the buyer in buyer’s journey
Content
- theories of sales and marketing management and processes
- reports the company’s current situation by interviewing sales and marketing executive(s)
- builds a content marketing plan for a chosen company
Materials
Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Muut mahdolliset artikkelit, podcastit, materiaalit
Luentomateriaali ja mahdollisten vierailijoiden esitykset.
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-pelikirjan rakentaminen ryhmätyönä
sekä itsenäiset tehtävät kuten tietoperustan omaksuminen, reflektion kirjoittaminen sekä myynticasen laskelmat.
Exam schedules
Ei tenttiä
International connections
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Kestävän kehityksen periaatteet huomiodaan myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa.
Student workload
5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Osallistuminen lähiopetuskerroille
Ryhmätyön työstäminen
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Myynticasen laskelmat
Further information
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.