Skip to main content

Interviewing and interaction skills in physiotherapy (2 cr)

Code: TH00CL22-3001

General information


Enrollment
02.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 04.06.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
19 - 29
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Iida Laine
Satu Takala
Course
TH00CL22
No reservations found for realization TH00CL22-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Sisällöt on tarkemmin kuvattu Itslearningissa

Vko 17
2h Opintojakson orientaatio + Teorian aloitus

Vko 19
4h Haastattelu tutkimisen välineenä fysioterapiassa: haastattelurunko, FSQfin, Whodas Haastattelutehtävän tehtävänanto.

Vko 20
4h Extended reality - harjoitteet VR-laseilla

Vko 21
4h Kohtaaminen fysioterapiassa: keskustelu motivoivasta haastattelusta

Vko 22
3h Vuorovaikutus osio jatkuu
4h Haastattelutehtävän purku & opintojakson yhteenveto

Objective

The student is able to
• choose and use case-specific and client oriented interaction methods in every stage of physiotherapy process and in multiprofessional situations
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• regocnice ethical situations and ways to act ethically in various physiotherapysituations

Content

Facing the client, client-centered interaction, support for client’s internal motivation in every stage of therapyprocess. Physiotherapeutic interview, ethical principles and their use in physiotherapy

Materials

Vänskä K., Laitinen-Väänänen S., Kettunen T., Mäkelä J. 2011. Onnistuuko Ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita Prima. Helsinki.

Materiaali Itsissä:
Tynjälä P. 2002. Oppiminen tiedon rakentamisena. Konstruktivistisen oppimiskäsityksen perusteita. S.72-97.

Nettimateriaali:
Terveyskirjasto, Duodecim. Motivoiva haastattelu ja Motivoiva keskustelu.
Whodas2.0 haastattelurunkoon tutustuminen

Kirjaston tietokantojen kautta hae Full text – artikkeli:
Randall K.E., McEwan I. 2000. Writing Patient centerd functional goals: tarkastellaan haastattelutaitojen ja ohjaamisen näkökulmasta

+ Muu opettajan ilmoittama materiaali Itslearningissa

Teaching methods

Itsenäinen opiskelu, lähi- ja verkko-opiskelu

Exam schedules

Ei tenttiä.

International connections

Lähiopetus: Keskusteleva luento, pari- ja pienryhmätyöskentely
Lähiopetustunneilla tulee olla läsnä.
Verkko-opetus: ITS-materiaali ja opiskeltavaan sisältöön orientoivia tehtäviä.
Vertaisoppiminen: Ryhmätehtäviä lähiopetustunneilla ja itsenäisenä opiskeluna.

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

2 op = 54h opiskelijan työtä

Oppimistehtävä on kuvattu tarkemmin Itslearningissa

Arvosanan eli suoritusmerkinnän saa kun kaikki suoritukset ovat hyväksytysti suoritetut.
Suoritukset:
- Ennakkotehtävä: Minä vuorovaikuttajana
- Motivoiva keskustelu -oppiportin kurssi: hyväksytty / hylätty.
- Haastattelulomakkeen tekeminen sekä haastattelun toteuttaminen: hyväksytty / hylätty

- Itsiin palautetut itsenäiset ja ryhmätehtävät: hyväksytty / hylätty.
- Tehtävien myöhässä lähettäminen saattaa vaikuttaa laskevasti opintojakson arvosanaan
- Opintojakson tunneille osallistuminen sekä niillä työskentely

Hylätty = täydennettävä

Qualifications

No preceding knowledge

Further information

Läsnäolo:

Kaikilla opintojaksojen lähiunneilla ollaan pääsääntöisesti aina läsnä. Sairauden tai muun pakottavan syyn takia tapahtuvista poissaoloista ilmoitetaan mahdollisuuksien mukaan etukäteen opintojakson opettajalle. Opiskelijan vastuulla on selvittää poissaolon aikana väliin jääneet tehtävät ja materiaalit. Mahdollisista korvaavuuksista on sovittava opintojakson osiosta vastaavan opettajan kanssa. Hyväksytyn suorituksen kannalta korvattuja poissaoloja voi olla korkeintaan 20% opintojakson käytännön tunneista.

Opettaja ei lähtökohtaisesti järjestä lähitunneille etäyhteyttä.

Go back to top of page