Skip to main content

Analytical Methods 2 (5 cr)

Code: TE00BL96-3003

General information


Enrollment
10.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 30.06.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Biotechnology and Chemical Engineering
Teachers
Taina Hovinen
Hanna Hänninen
Piritta Saipa
Groups
PBIOKES21A
PBIOKES21A
PBIOKES21B
PBIOKES21B
Course
TE00BL96
No reservations found for realization TE00BL96-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla tutustutaan käytännössä erilaisiin analyysilaitteisiin. Käytettävät laitteet/tekniikat/menetelmät ovat
- UV
- IR
- HPLC
- ioniselektiivinen elektrodi
- AAS
- Bradford-menetelmä
- SDS-PAGE
- reologia
Opiskelijalla on seitsemän työvuoroa ja yksi kirjallinen työ.

Objective

The student can explain the steps of analysis and s/he is able to carry out various chemical or biochemical analyses. The student can describe laboratory equipment and explain their principles of operation. S/he knows how to calculate and report the results of analysis and how to work safely in laboratory.

Content

An introduction to the basic principles of analytical chemistry with application to selected classical and instrumental methods of chemical and biochemical analysis.Laboratory application includes a variety of either quantitative chemical or biochemical analyses.

Materials

itslearningissä oleva opiskelumateriaali sekä työohjeet

Teaching methods

Itsenäinen työhön valmistautuminen annettujen ennakkotehtävien avulla, työn käytännön suoritus laboratoriossa ohjatusti ja töiden raportointi itsenäisesti.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiset menetelmät: työelämälähtöisyys, yhteisopettajuus ja tiimioppiminen.
Opintojaksolla perehdytään laboratoriotyöskentelyyn käytännössä

Completion alternatives

Opinnollistamisprosessi on mahdollinen. Opiskelijan tulee itse olla aloitteellinen.

Student workload

Työt on kerrottu kohdassa "sisältö". Opiskelija perehtyy jokaiseen työhön ja siihen liittyvään työturvallisuuteen ennen laboratoriokertaa. Valmistautuminen ja työn suoritus kirjataan työpäiväkirjaan. Lopuksi työ raportoidaan ohjeiden mukaisesti kahden viikon kuluessa.
Mitoitus: Laboratoriotyöskentelyyn on varattu 42 h ja itsenäiseen opiskeluun, valmistautumiseen sekä raportointiin 91 h.

Töistä tehdään pääsääntöisesti työselostusohjeen mukaiset raportit. Mahdolliset poikkeamat ja täsmennykset kerrotaan työohjeessa.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson kokonaisarvosana on raporttien arvosanojen keskiarvo. Raportti palautetaan kahden viikon kuluessa työn suorituksesta. Myöhästyminen laskee raportin arvosanaa.

Failed (0)

Suoritus hyväksytään vasta, kun kaikki laboratoriotyöt ja niihin liittyvät raportit on hyväksytty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tulee laboratorioon valmistautuneena ja tekee ohjatusti kaikki laboratoriotyöthuolehtien dokumentoinnista. Opiskelijan raportit ovat ohjeistuksen mukaiset, mutta hän tarvitsee apua laskutehtävien ratkaisemisessa

Assessment criteria, good (3-4)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa suunnitella laboratoriotyöskentelyään itsenäisesti ja loogisestisekä yhdistää teoriaa käytäntöön. Hän osaa laskea laboratoriotyöhön liittyvät laskut ja osaa hakea kirjallisuudesta vertailuarvoja tulosten oikeellisuuden arvioimiseksi sekä merkitä käytetyt lähteet. Raportti on selkeä, looginen kokonaisuus.

Assessment criteria, excellent (5)

Edellisten lisäksi opiskelija osaa yhdistää ilmiöt loogiseksi kokonaisuudeksi ja osaa selittää erilaisten ilmiöiden yhteydet toisiinsa. Opiskelija osaa myös kirjallisuustietojen perusteella arvioida omaa työskentelyään sekä olosuhteiden ja mittaustapahtumien vaikutusta työn lopputulokseen

Further information

Opintojakso edellyttää aikaisempaa kokemusta laboratoriossa työskentelystä

Go back to top of page