Skip to main content

Management accounting in social and healthcare (5 cr)

Code: MS00CH72-3001

General information


Enrollment
02.12.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Master of Business Administration, Management of Social and Health Services and Business
Teachers
Sami Nummela
Heli Aramo-Immonen
Course
MS00CH72
No reservations found for realization MS00CH72-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

After completing the course, the student:
- is able to evaluate the situation and development needs of the management
- can apply the financial ratios into the management needs of social and healthcare sector
- can reform the financial key figures into measures in service provision

Contents:
- management accounting
- measures and key figures

Objective

After completing the course, the student:
- is able to evaluate the situation and development needs of the management
- can apply the financial ratios into the management needs of social and healthcare sector
- can reform the financial key figures into measures in service provision

Content

Contents:
- management accounting
- measures and key figures

Materials

Soveltuva lähdekirjallisuus, esimerkiksi Laskentatoimi johtamisen tukena (Suomala, Manninen, Lyly-Yrjänäinen. Itsenäisesti tai ryhmätyönä tuotettavat raportit, joita esitetään kurssin aikana ja jotka antavat erilaisia näkökulmia SOTE-alan nykytilanteeseen ja kehityssuuntauksiin.

Teaching methods

Kurssin aikana yksilö- tai ryhmätyönä tehdään tehtäviä, joissa laskentatoimen teoriaa sovelletaan SOTE-alan johtamisen tukena:

- Mittarit ja tunnusluvut (mitä mitataan ja miten dataa käytetään)
- Kannattavuuslaskenta

Soveltavat tehtävät voivat liittyä esimerkiksi oman työpaikan prosessien analysointiin ja kehittämiseen tai valitun SOTE-alan yhtiön toiminnan analysointiin.

Go back to top of page