Skip to main content

Competence management in social and healthcare (5 cr)

Code: MS00CH74-3001

General information


Enrollment
02.12.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Master of Business Administration, Management of Social and Health Services and Business
Teachers
Jan Holmberg
Course
MS00CH74
No reservations found for realization MS00CH74-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson 2023 lähipäivät toteutetaan lähiopetuksena kampuksella seuraavina päivinä:

• 13.01.2023 klo 9-16

• 03.03.2023 klo 9-16

Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.

Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt.
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi.
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen.
• Tulevaisuuden osaamistarpeet sosiaali- ja terveysalalla.

Objective

After competing the course, the student:
- understands the concepts and practices of competence management
- recognizes and anticipates future competence needs in social and healthcare

Content

Contents:
- concepts and practices of competence management
- recognition and anticipation of future competence needs
- development and maintaining of human capital
- future competence needs in social and healthcare

Materials

Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Lähiopetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Completion alternatives

Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Lähiopetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (16 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (119 h). Yhteensä 135 h (5 op).

Evaluation methods and criteria

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.

Failed (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Further information

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin.

Go back to top of page