Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: 1001004-3227

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

05.09.2023 - 29.09.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Hammasteknikon koulutus

Opettaja

  • Pertti Pitkätossu
  • Milla Lahdenperä
  • Katriina Vesanen

Ryhmät

  • PHAMMS22
    Hammasteknikkokoulutus (AMK), S22

Tavoitteet

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.

Sisältö

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Oppimateriaalit

Materiaali itslearning- kurssiympäristössä. Ei materiaalikustannuksia opiskelijalle.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely, itsearviointi, vertaisarviointi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella tai itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys, digioppiminen, tiimioppiminen, reflektointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op vastaa n. 81h opiskelijan työtä

• Lähitunnnit ja kotitehtävät: 26h
• Suullinen esitys ja siihen valmistautuminen:15h
• Arvioitavat kurssitehtävät ja muu itsenäinen työskentely 40h

Sisällön jaksotus

- Oman kielitaidon arviointi ja oppimistavoitteiden asettaminen
- Alan englanninkielisten tekstien ym, materiaalin lukeminen ja käsittely
- Oman osaamisen markkinointi englanniksi
- Työelämälähtöisen suullisen ja kirjallisen kielitaidon kehittäminen
- Suullisen asiantuntijaesityksen valmistelu ja esitys
- Alan englanninkielisen terminologian opiskelu ja hyödyntäminen

Viestintäkanava ja lisätietoja

Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

•Lähitunnnit ja kotitehtävät (HYV/HYL)
•Suullinen esitys ja muut arvioitavat kurssitehtävät pisteytetään,
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella ja osa itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.

Palaute: Opettaja, tehtäväkohtainen pisteytys, itsereflektointi, vertaispalaute

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti.