Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship (5 cr)
Code: KH00BS75-3009
General information
- Enrollment
-
05.12.2022 - 31.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Industrial Management Engineering
- Teachers
- Heidi Kurvinen
- Groups
-
MTUTAMK23Degree Programme in Industrial Management Engineering, Sales
- Course
- KH00BS75
Evaluation scale
H-5
Objective
The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.
Content
Business environment
Marketing
Business planning
Entrepreneurship
Materials
Hänti, Sirpa. (2021). Asiakkaista ansaintaan: asiakaskeskeinen liiketoimintamalli (e-kirja käytettävissä AMK-tunnuksilla) Tenttikirja
Omat muistiinpanot.
Itslearning oppimisympäristön luentomateriaali.
Samoja asioita mm.
Saarelainen, Esa. (2013). Kohti menestyvää liiketoimintamallia. (ekosysteemi) (lainasto kirja)
Bergström, Seija & Leppänen, Arja. (2015 tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. (osittain)
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila (2013). Liiketoimintaosaaminen. Menestyvän yritystoiminnan perusta.
Teaching methods
Opintojaksolla hyödynnetään monia oppimistapoja, mm.
- Opiskelijoiden itsenäistä oppimateriaaliin perehtymistä sekä sen pohjalta kontaktitunneilla aktivoivia oppimiskeskusteluja
- opettajan avainluentoja
- opittua ja luettua mittaava tentti.
- oppimisympäristönä Itslearning
Exam schedules
Tentti (Ajankohta käydään läpi ensimmäisellä tapaamiskerralla).
Uusintamahdollisuus ilmoitetaan myöhemmin.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään Turun ammattikorkeakoulun innovaatiopedagogiikkaa nojaavaa oppimista, jossa keskeistä on tiedon ja osaamisen jakaminen, yhdistely, luova ja myös kriittinen ajattelu.
Opittua pyritään soveltamaan käytäntöön opintojakson mahdollisuuksien ja rajoituksien mukaisesti.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 ects = 135 h, jakaantuen itsenäiseen osuuteen, kirjallisuuteen perehtymiseen, luentoihin, tenttiin.
Evaluation methods and criteria
Tentti arvioidaan asteikolla 0-5.
Palautettavat tehtävät arvioidaan HYV / HYL
Failed (0)
Opiskelija ei ole tehnyt vaadittuja tehtäviä tai palautuksia aikataulussa tai on saanut tentistä hylätyn.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä osittain puutteellisesti kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Opiskelja osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Asioiden hallinta on irrallista. Tentin arvosana on 1-2. Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja käyttää liiketaloudellista sanatoa oikein ja sujuvasti. Laajaa lähteiden käyttöä, ansiokas teorian käsittely, hyvä esitys. Tentistä vähintään arvosana 3-4. Aktiivisuus lähiopeutuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan liiketalouden sanaston käyttö on sujuvaa ja teoriaa osataan soveltaa. Opiskelija yhdistelee asioita ja osoittaa kykyä kriittiseen tai analyyttiseen ajatteluun opitun perusteella. Tehtävät on kaikki palautettu ja suoritettu hyväksytysti ajallaan. Tentistä vähintään arvosana 4,25 ja havainnointitehtävä osoittaa kokonaisuuksien hallintaa, hyvä esitys. Kokonaisuutena arvioiden ansiokkaampi suoritus kuin arvosanaan 4. Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti.