Research Methods and Data Analysis (5 cr)
Code: 3101220-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2022 - 18.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 25.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Babi Lyrintzis
- Babi Lyrintzis
- Hoda Al Bermanei
- Hoda Al Bermanei
- Groups
-
PAUTOS20KUPAUTOS20KU
-
PAUTOS20ATPAUTOS20AT
-
PAUTOS20KATPAUTOS20KAT
- Course
- 3101220
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Laadulliset menetelmät: Monica Tamminen, osuus.
Luento1: 17-18:30 Teams
Johdatus tutkimusmenetelmiin ja toiminnalliseen opinnäytetyöskentelyyn
Luento2: 17-18:30 Teams
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen vertailu; laadullisen tutkimuksen erityispiirteet
Luento3: 17-18:30 Teams
Haastattelu ja havainnointi
Luento4:17-18:45 Teams
Tutkimusstrategiat: case -tutkimus ja toimintatutkimus
Objective
The student is able:
- to evaluate different research methods
- to execute sampling
- to use basic statistical methods
- to analyze, test and report results
- to use statistical program for data analyses
Content
research methods
data analysis
Materials
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Ohjeet löytyvät Itslearningistä.
Exam schedules
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Ei tenttiä, kurssi suoritetaan tekemällä oppien. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä luentokerralla ja ITS-learningissa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tutkiva oppiminen
Innovaatiopedagogiikka
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Luennot - Teams
Tiedonhaku
Löydetyn tiedon analysointi, käsittely
Lähdepohjainen essee omavalintaisesta tutkimusmenetelmästä (yksilötyö)
Itsenäinen työskentely
Evaluation methods and criteria
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Toiminnasta syntynyt evidenssi, jossa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen.
Arvioinnin kohteena on essee, jonka kirjoitetaan yksilötyönä. DL on xx.xx.xxxx Tarkempi ohjeistus löytyy itslerning oppimisalustalta. Läsnäolopakkoa ei ole, eikä tunneilla olo vaikuta arvosanaan.
Failed (0)
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai tekstiviitteitä ei ole käytetty tai lähdeluettelo puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia AMK:n villppi-säännösten mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tehtävä on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia.
Opiskelija käyttää keskeisiä tutkimusmentelmiin tai -strategioihin liittyviä käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen. Tekstiviitteitä on, käytetty niukasti ja lähdeluettelo on lyhyt.
Assessment criteria, good (3-4)
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tehtävä on palautettu aikataulussa, teorioita on hyödynnetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti ja se näkyy sekä teksiviittein ja lähdeluettelossa. Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tehtävän suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia. Osaaminen on osoitettu myös tekstiviitein. Opiskelija ymmärtää teoriaa ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään käyttökohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.