Skip to main content

Research Methods and Data Analysis (5 cr)

Code: 3101220-3005

General information


Enrollment
02.12.2022 - 18.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 25.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Babi Lyrintzis
Babi Lyrintzis
Hoda Al Bermanei
Hoda Al Bermanei
Groups
PAUTOS20KU
PAUTOS20KU
PAUTOS20AT
PAUTOS20AT
PAUTOS20KAT
PAUTOS20KAT
Course
3101220
No reservations found for realization 3101220-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Laadulliset menetelmät: Monica Tamminen, osuus.
Luento1: 17-18:30 Teams
Johdatus tutkimusmenetelmiin ja toiminnalliseen opinnäytetyöskentelyyn
Luento2: 17-18:30 Teams
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen vertailu; laadullisen tutkimuksen erityispiirteet
Luento3: 17-18:30 Teams
Haastattelu ja havainnointi
Luento4:17-18:45 Teams
Tutkimusstrategiat: case -tutkimus ja toimintatutkimus

Objective

The student is able:
- to evaluate different research methods

- to execute sampling

- to use basic statistical methods

- to analyze, test and report results

- to use statistical program for data analyses

Content

research methods
data analysis

Materials

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Ohjeet löytyvät Itslearningistä.

Exam schedules

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Ei tenttiä, kurssi suoritetaan tekemällä oppien. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä luentokerralla ja ITS-learningissa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tutkiva oppiminen
Innovaatiopedagogiikka

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Luennot - Teams
Tiedonhaku
Löydetyn tiedon analysointi, käsittely
Lähdepohjainen essee omavalintaisesta tutkimusmenetelmästä (yksilötyö)
Itsenäinen työskentely

Evaluation methods and criteria

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Toiminnasta syntynyt evidenssi, jossa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen.
Arvioinnin kohteena on essee, jonka kirjoitetaan yksilötyönä. DL on xx.xx.xxxx Tarkempi ohjeistus löytyy itslerning oppimisalustalta. Läsnäolopakkoa ei ole, eikä tunneilla olo vaikuta arvosanaan.

Failed (0)

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai tekstiviitteitä ei ole käytetty tai lähdeluettelo puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia AMK:n villppi-säännösten mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tehtävä on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia.
Opiskelija käyttää keskeisiä tutkimusmentelmiin tai -strategioihin liittyviä käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen. Tekstiviitteitä on, käytetty niukasti ja lähdeluettelo on lyhyt.

Assessment criteria, good (3-4)

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tehtävä on palautettu aikataulussa, teorioita on hyödynnetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti ja se näkyy sekä teksiviittein ja lähdeluettelossa. Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Laadulliset menetelmät, Monica Tammisen osuus:
Tehtävän suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia. Osaaminen on osoitettu myös tekstiviitein. Opiskelija ymmärtää teoriaa ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään käyttökohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.

Go back to top of page