Sales Process (5 cr)
Code: 3101198-3009
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 18.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Arto Kuuluvainen
- Course
- 3101198
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson tavoitteena on, että sen suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja osaa johtaa myyntiprosessia sen eri vaiheineen. Lisäksi opiskelija osaa hyödyntää erilaisia myyntikanavia sekä ymmärtää pitkäaikaisten asiakassuhteiden merkityksen yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opintojaksolla perehdytään mm. seuraaviin teemoihin:
- liidit
- prospektointi
- kontaktointi
- neuvottelut
- tarjoukset
- myynnin työkalut
- erilaiset myyntikanavat
Objective
The student is able:
- to explain the role of personal selling and how professional salespeople are behaving
- to execute the different stages of the sales process in an effective and customer-oriented way
- to analyze buying behavior and buying processes
- to use appropriate sales models and sales skills in different sales situations and during the different stages of the relationship
- to create long-term customer relationships in B2B context from the value creation perspective
Content
sales process
Materials
Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)
Taustalukemistoksi sopii esimerkiksi Jobber & Lancaster 2015: Selling and sales management: Pearson Education LTD.
Teaching methods
Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen
Student workload
Luennot ja projektitöiden esittely
Kirjalliset työt & projektityöskentely
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia
Evaluation methods and criteria
Kurssin läpäiseminen edellyttää aktiivista osallistumista luennoille ja jokaisen opiskelijan edellytetään aktiivisesti osallistuvan opetukseen.
Arvosana määräytyy seuraavasti:
Aktiivinen paikallaolo ja osallistuminen
20 %
Reflektio/päiväkirja
30 %
Projektityö
40 %
Osallistuminen Oodi Myynnille –seminaariin 21.11 & 1 sivun raportti päivän herättämistä ajatuksista
10 %
Kurssin lähipäivistä täytyy olla paikalla vähintään puolet. Jos poissaoloja on enemmän, kurssisuoritus hylätään.
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla on vakavia puutteita myyntiprosessiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla myyntiprosessia ja sen osa-alueita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.
Ryhmätyössä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Aihepiiriä on käsitelty kypsästi, rakentavasti ja kriittisesti.
Ryhmätyö on laadukkaasti ja asiaan perehtyen toteutettu.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myyntiprosessin eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.
Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Ryhmätyö osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista myyntiprosessin ymmärrystä.