CRM and Calculation of the Tenders (5 cr)
Code: 3101115-3008
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 11.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.09.2023 - 17.11.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Eeva Lehtinen
- Course
- 3101115
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi alkaa syyskuussa
Tarjouslaskentacaset työskentely
Vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku
Objective
In the Customer Relationship Management (CRM), successful acquisition and retention of profitable customers, integrative channel and partnership management, and analytical data management are among the most essential topics. Students can use calculation methods which are related to business to business sales and are able to do a pricing model for a product or service.
Content
- CRM
- Pricing
- Calculation models
- Calculation methods
Materials
Oksanen, Tommi: CRM ja muutoksen tuska : asiakkuudet haltuun, 2010 TAI
Buttle, Francis: Customer relationship management concepts and tools, 2004
Teaching methods
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.
International connections
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.
Student workload
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op
Further information
Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.