Skip to main content

CRM and Calculation of the Tenders (5 cr)

Code: 3101115-3008

General information


Enrollment
01.06.2023 - 11.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2023 - 17.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Eeva Lehtinen
Course
3101115
No reservations found for realization 3101115-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssi alkaa syyskuussa
Tarjouslaskentacaset työskentely
Vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku

Objective

In the Customer Relationship Management (CRM), successful acquisition and retention of profitable customers, integrative channel and partnership management, and analytical data management are among the most essential topics. Students can use calculation methods which are related to business to business sales and are able to do a pricing model for a product or service.

Content

- CRM
- Pricing
- Calculation models
- Calculation methods   
 

Materials

Oksanen, Tommi: CRM ja muutoksen tuska : asiakkuudet haltuun, 2010 TAI
Buttle, Francis: Customer relationship management concepts and tools, 2004

Teaching methods

Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.

International connections

Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.

Student workload

Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op

Further information

Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.

Go back to top of page