Siirry suoraan sisältöön

Tanssi ja musiikki 4 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 2011384-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 28.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 7
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettajat
Heidi Alppirinne
Ryhmät
PTANSS21
Tanssinopettaja syksy 21
Opintojakso
2011384
Toteutukselle 2011384-3005 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Rytmiikkatuntien sisältö:
Rytmiikkaan tutustuminen. Opiskelija oppii hahmottamaan, kuulemaan ja analysoimaan musiikin rytmillisiä rakenteita. Opiskelija kasvattaa ymmärrystään rytmiikasta käytännön harjoitteiden kautta ja soveltaa oppimaansa käytäntöön.

Musiikkiteknologian tuntien sisältö:
- äänen käsittely
- liveääni perusteet (tanssiesityksen äänentoisto esimerkkinä; laitteisto, kytkennät, käyttö)
- videon ja äänen yhdistäminen
- oman biisin teko (sävellyttäminen, musiikin teoriaa ja miksaamisen teoriaa sivuten, DAW:n perusteita)
- äänimaailman teko (samplaaminen)

Ajoitus: kevät 2023

Tavoitteet

The student gains practical knowledge and skills in voice and percussion as related to dance. The student learns the history and context of the western art music, instruments of the orchestra, and skills to analyze music. They also attend performances and write in a competent manner about musical concerts.
The student possesses well-argued skills in music appreciation.

Sisältö

Practical studies in voice and percussion.
Movement studies which explore the basis of rhythmic structures common and divergent to both the music and dance.
The twentieth century collaborative process between choreographers and composers.
Jazz and extra-western music/dance forms.

Oppimateriaalit

Opettajan antama materiaali ja harjoitteet.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, runsaat ja monipuoliset käytännön harjoitukset, keskustelevat luennot, yksilö- ja ryhmätyöt, pelillistäminen. Rytmien toteuttamista yksin ja osana ryhmää kehorytmein, lausuen, liikkuen, taputtaen ja soittaen. Eri tyylisten teosten tahtilajeihin, tempoon ja rytmeihin tutustuminen ja niiden analysoiminen monipuolisten kuunteluharjoitusten avulla. Rytmin merkitsemistapojen harjoittelu kirjoittamalla ja notaatiota tulkitsemalla.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Kansainvälisyysoppiminen toteutuu eri kulttuurien musiikkia hyödyntämällä. Digioppiminen toteutuu musiikkiteknologian opetuksessa sekä hakemalla soivaa materiaalia ja rytmiharjoituksia verkosta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssilaiset saavat opetuskerroilla pienen tehtävän seuraavaksi kerraksi, ja niiden arviointi toteutetaan itse- ja vertaisarviointina opettajan kanssa keskustellen.
54h opiskelijan työtä, josta lähiopetusta 20 x 90min. Loput ajasta on varattu oppimistehtävien tekemiseen ja oman työskentelyn reflektointiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Arviointi suoritetaan jatkuvan arvioinnin periaatteella.
Opettajan tekemä arviointi. Oppimistehtävien arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Siirry alkuun