Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 06.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.12.2022 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
9 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 65
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Heidi Ristseppä
Marika Kouki
Laura Närvi
Outi Linnossuo
Ryhmät
PSOSTK22
Sosionomi (AMK), Turku, K22
Opintojakso
TH00CA89

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 3 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 06.05.2024 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3002
Zoomissa / omat ryhmät
Ke 29.05.2024 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3002
Zoomissa / omat ryhmät
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Tämän harjoittelun edeltävyysehto on, että sinulla on merkintä asiakastyön harjoittelusta.

Harjoittelupaikkaa haetaan Jobiilista 31.10. Käythän päivittämässä oman Jobiili -CV:een.

Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE -itsiin neljä viikkoa ennen harjoittelun alkamista. HUOM! Jos harjoittelussa toimitaan alle 18 -vuotiaden lasten tai nuorten kanssa, esitetään voimassaoleva rikosrekisteriote tutoropettajalle ennen harjoittelun alkamista.

Jos suuntaudut asiakasryhmäkohtaisissa opinnoissa varhaiskasvatukseen, niin tämä toinen harjoittelu tehdään sosilaalialan harjoittelupaikkaan, ei varhaiskasvatukseen.

Jokainen osallistuu seuraaviin tapaamisiin:
Harjoitteluinfo ke 6.3. klo 9–11 kaikki yhdessä
Harjoittelun väliohjaus ma 6.5. klo 14.30–16 Zoomissa / omat ryhmät / Outilta teams-kutsu
HUOM! Lauran ryhmän väliohjaus kello 8.30 - 10.00
Harjoittelun loppupurku ke 29.5. klo 14.30–16 Zoomissa, Heidin ryhmä aloittaa klo 15 päällekkäisyyden vuoksi! / omat ryhmät / Outilta teams-kutsu

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Opetusmenetelmät

Käytännönharjoittelu harjoittelupaikassa
Opettajan ohjauskeskustelu
Harjoitteluraportti

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäoppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ohjeet löytyvät Messissä olevasta Harjoitteluohjeesta

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoittelutehtävien työstäminen ja niiden raportointi.
Harjoittelun ryhmäohjauksiin osallistuminen.
Ohjauskeskustelu opettajan ja harjoittelupaikan ohjaajan kanssa.

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.

Lisätiedot

Käytämme harjoittelussa Sun Harkka -sovellusta

Siirry alkuun