Skip to main content

Demanding Customer Work / First-Line Management Training (10 cr)

Code: TH00CA89-3002

General information


Enrollment
02.12.2022 - 06.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.12.2022 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Marika Kouki
Laura Närvi
Outi Linnossuo
Course
TH00CA89

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 3 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 06.05.2024 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3002
Zoomissa / omat ryhmät
Wed 29.05.2024 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3002
Zoomissa / omat ryhmät
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Tämän harjoittelun edeltävyysehto on, että sinulla on merkintä asiakastyön harjoittelusta.

Harjoittelupaikkaa haetaan Jobiilista 31.10. Käythän päivittämässä oman Jobiili -CV:een.

Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE -itsiin neljä viikkoa ennen harjoittelun alkamista. HUOM! Jos harjoittelussa toimitaan alle 18 -vuotiaden lasten tai nuorten kanssa, esitetään voimassaoleva rikosrekisteriote tutoropettajalle ennen harjoittelun alkamista.

Jos suuntaudut asiakasryhmäkohtaisissa opinnoissa varhaiskasvatukseen, niin tämä toinen harjoittelu tehdään sosilaalialan harjoittelupaikkaan, ei varhaiskasvatukseen.

Jokainen osallistuu seuraaviin tapaamisiin:
Harjoitteluinfo ke 6.3. klo 9–11 kaikki yhdessä
Harjoittelun väliohjaus ma 6.5. klo 14.30–16 Zoomissa / omat ryhmät / Outilta teams-kutsu
HUOM! Lauran ryhmän väliohjaus kello 8.30 - 10.00
Harjoittelun loppupurku ke 29.5. klo 14.30–16 Zoomissa, Heidin ryhmä aloittaa klo 15 päällekkäisyyden vuoksi! / omat ryhmät / Outilta teams-kutsu

Objective

• as a Bachelor of Social Services student, you understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
• you are able to work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
• you understand the relation between the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
• you understand the overall meaning of multi-professional work, and you participate in multi-professional and multi-sectoral collaboration
• you familiarise yourself with work community management and work to promote occupational well-being and safety in your training place
• you are able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
• you know how to promote the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions

Content

· a practical training period in demanding client work or as a first-line manager in a social and health service, education, youth work or immigrant work unit, for example (in the public, private or third sector)
· setting your own learning objectives, working on your training assignments and reflecting on your learning
· active participation in and familiarising yourself with the client operating environment, services and multi-professional work
· use of various information systems in your work and the documentation of client work

Teaching methods

Käytännönharjoittelu harjoittelupaikassa
Opettajan ohjauskeskustelu
Harjoitteluraportti

International connections

Työelämäoppiminen

Student workload

Ohjeet löytyvät Messissä olevasta Harjoitteluohjeesta

Qualifications

The internships are completed in order: When you have completed Customer work internship, you can start Internship in demanding customer work / immediate management.

Further information

Käytämme harjoittelussa Sun Harkka -sovellusta

Go back to top of page