Skip to main content

Organizational Skills (5 cr)

Code: 3011395-3001

General information


Enrollment
04.08.2018 - 02.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Marita Antikainen
Olli Mäkinen
Course
3011395
No reservations found for realization 3011395-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

21.9. 2018 käydään ohjausluennonomaisesti tiiviisti läpi seuraavat asiat:
1) Osaamisen kehittäminen
2) Perehdytys
3) Työhyvinvointi
4) Viestintä
5) Johtaminen
6) Tiimityöskentely
7) Kirjastoalan ammattikuva ja tulevaisuus
Ohjausluennolla myös ohjeistetaan näitä ja muita työyhteisöosaamiseen liittyviä aiheita, joista opiskelijat tekevät laajat ryhmätyöt, jotka sitten esitellään 2.11.klo 9:15-11:30.
Opistojaksoon kuuluu myös ennakkotehtävä.

Objective

The student is able tounderstand the organizational terminologyunderstand the goals and operations of organizationsunderstand her/himself and her/his needs for development as a member of organizationcommunicate in multiple waysnegotiate and run a meetingrecognize the workplace roles, responsibilities and duties of different persons in her/his organizationsolve typical workplace conflictsrecognize leadership issues- address the challenges of workplace and management wellbeing

Content

the concept and meaning of work in a changing worldactor in an organization (interaction styles, group roles etc.)different workplaces, business culturesgroup and team dynamics, functionsleadership knowledge, management skillsessential management toolsthe concept of competence and its development within the organization

Location and time

Lemminkäisenkatu
pe 21.9. klo 9.15-11.30 Työyhteisöosaaminen
pe 2.11.klo 9.15-11.30 Työyhteisöosaaminen

Materials

Oppimateriaali tulee Optimaan.

Teaching methods

PB-learning, yhteisölliset oppimismenetelmät verkkoympäristössä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Konstruktivismi, verkkopedagogiikka, katso Bates & Bates: https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/
Sekä PB-learningiin perustuvia yksilö- ja ryhmätehtäviä, yhteisöllistä tiedonhakua, toimimista virtuaaliympäristössä sekä tiimityön lainalaisuuksien reflektoimista.

Student workload

Työn mitoitus 5 x 27 h

Ennakkotehtävä 20 %
Osallistuminen lähiopetukseen 20 %
Parityö 60 %

Evaluation methods and criteria

Ennakkotehtävä 20 %
Lähipäiviin osallistuminen 20 %
Paritehtävä 60 %

Failed (0)

Opiskelija osallistuu puutteelisesti lähipäiviin eikä tuota omaa osuuttaan paritehtävässä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tietää, mitä työyhteisöosaamisella tarkoitetaan. Hän pystyy kuvaamaan ohjeiden mukaisesti jotakin työyhteisöosaamisen alaa kuitenkin ilman perusteellista ymmärrystä sen sisällöstä. Hänen osallistumisensa lähipäivien työskentelyyn ja ryhmätöihin on puutteellista
tai
Opiskelija tietää, mitä työyhteisöosaamisella tarkoitetaan. Hän pystyy kuvaamaan ohjeiden mukaisesti jotakin työyhteisöosaamisen alaa. Hän osallistuu lähipäivien työskentelyyn ja ryhmätöihin osittain.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä työyhteisöosaamisella tarkoitetaan. Hän pystyy laatimaan ohjeiden mukaisen ja lähdemateriaalia peilaavan esityksen työyhteisöosaamisesta ja esittelee sen muulle ryhmälle. Opiskelija asennoituu opintojaksoon positiivisesti ja osallistuu lähipäivien työskentelyyn ja ryhmätöihin aktiivisesti.
tai
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä työyhteisöosaamisella tarkoitetaan. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan ohjeiden mukaisen ja lähdemateriaalia hyvin peilaavan esityksen työyhteisöosaamisesta ja esittelee sen asianmukaisesti muulle ryhmälle. Opiskelija asennoituu opintojaksoon positiivisesti ja osallistuu lähipäivien työskentelyyn ja ryhmätöihin hyvin aktiivisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä työyhteisöosaamisella tarkoitetaan. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan ohjeiden mukaisen ja erinomaisella tavalla lähdemateriaalia peilaavan esityksen työyhteisöosaamisesta ja esittelee sen ansiokkaasti muulle ryhmälle. Opiskelija asennoituu opintojaksoon erittäin positiivisesti ja osallistuu lähipäivien työskentelyyn ja ryhmätöihin aktiivisesti tuoden tähän jotain uutta ja merkityksellistä.

Further information

ENNAKKOTEHTÄVÄ
Ennen lähipäiviä tutustu seuraaviin materiaaleihin:
TIIMITYÖ: https://en.wikipedia.org/wiki/Group_dynamics
sekä Yhteistyöllä tiimiksi: vastaanottotiimin toiminnan kehittäminen osallistaen ?
Liippo, Eeva (Turun ammattikorkeakoulu, 2016). Saatavissa: http://www.theseus.fi/handle/10024/113622
TULEVAISUUS
Tulevaisuuden osaamisen varmistaminen FUAS-kirjastoissa ?
Lahdenranta, Marjo (Turun ammattikorkeakoulu, 2013). Saatavissa:
http://www.theseus.fi/handle/10024/67912

Go back to top of page