Skip to main content

Service Design Competence (10 cr)

Code: 3011506-3003

General information


Enrollment
02.09.2019 - 31.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.10.2019 - 20.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Riikka Kulmala
Course
3011506
No reservations found for realization 3011506-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan viikoilla 44-51. Lähiohjausta opintojaksolla on 2* 3-4h /vko. Opintojakso on 10 op:n laajuinen, joten opintojakson työmäärä vastaa 270 h työskentelyä, joten opintojakson laskennallinen kuormitus on noin 25-30/h/vko. Opintojaksolla tehdään ennakkotehtävä, joka ajoittuu ennen opintojakson aloitusta. Ennakkotehtävä julkaistaan viikolla 41.
Opintojakson sisältö:
Palvelumuotoilun käsitteet
Käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet ja .menetelmät
Palvelumuotoiluprojektin prosessi ja vaiheet
Palvelu työkalut
Palvelumuotoilun työkalujen käyttö asiakaslähtöisten palvelujen suunnittelu- ja toteutusprosessissa.
Lisäksi opintojaksolla tutustutaan kiertotalouden käsitteeseen ja kiertotalouden malleihin ja kirjaston rooliin tässä yhteydessä.

Objective

Having completed the course, the student is able toexplain the principles of user-centric service design.describe the process of service design.use the methods of service design.explain the concept of social library work.carry out a service design Project.

Content

Process and methods of service designSocial library workPlanning, realisation, and evaluating an service design process

Materials

Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson Optima-työtilasta.
Oppimateriaali on pääosin englanniksi, mutta tehtäviin vastataan suomeksi.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään seuraavia oppimismenetelmiä:
- oppimispäiväkirja
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät
- oppimista tukevat testit
- projektioppiminen
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtäviä, jotka pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.

Exam schedules

Tentit ovat Optimassa tehtäviä monivalintatenttejä, joissa kussakin 3 uusintamahdollisuutta joustavan aikataulun mukaan.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähitapaamiset
Pienryhmätapaamiset ja pienryhmätyöt
Yksilötehtävät
Virtuaaliohjaus oppimisympäristö Optimassa

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää. Työmäärä jakautuu seuraavasti:
Ennakkotehtävä: 40 h
Ohjatut lähitapaamiset ohjaajan kanssa: 64 h
Ryhmätehtävät: 86 h
Yksilötehtävät (sisältää oppimispäiväkirjan): 40 h
Monivalintatentit: 40 h

Evaluation methods and criteria

Viikkotehtävät, joista raportoidaan oppimispäiväkirjassa (20% arvosanasta, arvioidaan hyväksytty/hylätty, yksilötehtäviä on yhteensä 5; kaikki tehtävät tehty = arvosana 5)
Monivalintatentit (5 kpl) (20% arvosanasta, arvioidaan asteikolla 0-5)
Opettajan arviointi
Itsearviointi (10 % arvosanasta, arvioidaan asteikolla 0-5)
Pari-/vertaisarviointi (10% arvosanasta, arvioidaan asteikolla 0-5)
Projektin toteutusprosessin ja lopputuloksen arviointi (40% arvosanasta, arvioidaan asteikolla 1-5, kriteerit löytyvät opintojakson työtilasta Optimasta).
Opintojaksolla vaaditaan 70% läsnäolo lähitapaamisissa.

Failed (0)

Monivalintatenteistä hylätty
Oppimispäiväkirja tekemättä
Poissaoloja lähitunneilta enemmän kuin 30%

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Asiat on käsitelty suppeasti ja oppimista ei ole reflektoitu oppimispäiväkirjassa.
Monivalintatenttien keskiarvo on 1-2
Projektin toteutuksessa on ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta ja kaikkia palvelumuotoilun prosessin vaiheita ei ole toteutettu.
On osallistunut ryhmätöiden tekemiseen.
Lähteiden käyttö on puutteellista.

Assessment criteria, good (3-4)

Tuotu yksilötehtävissä esille keskeinen asiasisältö ja oppimista on reflektoitu. Lisäksi omia esimerkkejä on annettu.
Monivalintatenttien keskiarvo on 2-4.
Kirjallinen työ selkeä ja lähteitä on käytetty.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen ja toiminut positiivisesti ryhmässä.

Assessment criteria, excellent (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti.
Oppimista on reflektoitu ja reflektiossa on esitetty omia esimerkkejä omasta oppimisesta.
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnettymonipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa.
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä kattavasti ja johdonmukaisesti.
Kirjallinen työ on selkeä ja looginen.
Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen, jakanut tietoa muiden kanssa ja toiminut positiivisena jäsenenä ryhmässä.

Go back to top of page