Skip to main content

Basics of Marketing (5 cr)

Code: 3011510-3006

General information


Enrollment
02.07.2019 - 07.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Course
3011510
No reservations found for realization 3011510-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaan pohjautuvan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen tai palvelun markkinointimateriaalia
Sisältö:
-liiketoimintasuunnitelmaan pohjautuva markkinointisuunnitelma
-yrityksen asiakassegmentit ja kärkiasiakkaat
-markkinointiviestintä ja -materiaali

Objective

Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.

Content

- Segmentation
- Marketing plan
- Branding
- Marketing mix

Materials

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur. sivut 1-51

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittely
-vertaispalautteen antaminen
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtävän, jossa pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen
Lähiopetus: lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen)
Itsenäiset ryhmätyöt: markkinointisuunnitelma, markkinointiviestintämateriaalia, raporttien kirjoittaminen

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty
Markkinointisuunnitelman tekeminen ja esittely 40 %
Markkinointimateriaalin tekeminen ja esittely 30 %
Loppuraportin kirjoittaminen 30 %
Opiskelijan aktiivisuus (voi nostaa tai laskea arvosanan yhden pykälän verran)
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli kirjallisuusreflektio, markkinointisuunnitelman tai markkinointimateriaalin esittely tai loppuraportti hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiinimaisia.
Loppuraportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma on tyydyttävä.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia..
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunneilla.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviteettia tunneilla.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.

Go back to top of page